نحوه نگهداری و تمیز کردن سنگ گرانیت | 4 مرحله مهم نگهداری سنگ گرانیت

تمیز کردن سنگ گرانیت

در کنار سنگ‌هایی همچون بازالت و مرمر، گرانیت یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین سنگ‌های طبیعی است که برای افزودن ظرافت و زیبایی به هر دکوراسیون یا فضایی استفاده می‌شود. این سنگ ماده‌ای فوق‌العاده بادوام است که درخشش و زیبایی خود را برای سال‌ها حفظ می‌کند و همین ویژگی آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در میز، شومینه، کف، دیوار و پاسیو تبدیل می‌کند. با این حال، بدون مراقبت و نگهداری مناسب، این سنگ ممکن است به زودی درخشش خود را از دست دهد و در اثر آلودگی و لکه‌دار شدن کدر شود. بنابراین تمیز کردن سنگ گرانیت برای حفظ سلامت و زیبایی سطوح گرانیتی شما ضروری است. ایران بازالت تمام نکات لازم در مورد تمیز کردن گرانیت را در قالب این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهد.

تمیز کردن سنگ‌ گرانیت

تمیز کردن سنگ‌ها راهی عالی جلوه بخشیدن به منزل شماست. چه سنگ‌ها را در نمای ساختمان به کار برده باشید و چه در دکوراسیون داخلی باید به صورت دوره‌ای نسبت به تمیز کردن سنگ‌ها اقدام کنید. شما می‌توانید سنگ‌های فضای بیرونی مانند نما را با فشار آب شلنگ باغچه شستشو دهید و هر گونه کثیفی و گرد و غبار را از بین ببرید. در مرحله بعد، از یک برس نرم برای پاک کردن لکه‌ها و زائده‌های سطح استفاده کنید و در نهایت با یک شوینده‌ی ملایم مخلوط با آب گرم می‌توانید سطح سنگ‌ها را شستشو دهید. در پایان مراحل شستشو حتما با استفاده از یک پارچه‌ی نرم یا اسفنج باقی‌مانده‌ی صابون را پاک کرده و با یک پارچه آن را کاملا خشک کنید. تمیز کردن منظم سنگ‌ها باعث می‌شود که سالیان سال در شرایط خوبی باقی بمانند و خانه شما را زیباتر کنند.

مقاله پیشنهادی: ارزان ترین سنگ های ساختمانی

تمیز کردن گرانیت

آشنایی با سنگ گرانیت و کاربرد آن

گرانیت یک نوع رایج سنگ آذرین و حاوی مقادیر جزئی از کانی‌های مختلف است. گرانیت‌ها سنگ‌های سخت و با ساختار دانه‌ای هستند که از طریق فرآیند سرد شدن آهسته ماگما در مدت زمان طولانی تشکیل می‌شوند. گرانیت به دلیل استحکام و دوام بالا قرن‌هاست که به طور گسترده در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاله پیشنهادی: فرق دیوریت و گرانیت

در عصر معاصر، به وفور مشاهده کرده‌اید که گرانیت در منازل مسکونی و آشپزخانه‌ها عمدتاً برای کانترها و همچنین شومینه‌ها استفاده می‌شود و طراحی طبیعی زیبایی را به دکوراسیون شما ارائه می‌دهد. کاشی‌های گرانیتی مناسب کفپوش نیز جلوه‌های درخشان خاصی به دکوراسیون داخلی می‌بخشند. علاوه بر این در برابر خوردگی بسیار مقاومند و در عین حال آلودگی یا لکه‌های آب را بسیار کم جذب می‌کنند.

اهمیت و اصول نگهداری از سنگ گرانیت

گرانیت یک سنگ طبیعی متخلخل است به این معنی که اگر به درستی آب‌بندی نشود، مایعات می‌توانند در طول زمان در آن نفوذ کنند و باعث ایجاد لکه شوند. بنابراین تعمیر و نگهداری از گرانیت باید در فواصل زمانی منظم، معمولا هر 6 تا 12 ماه یکبار انجام شود. ابتدا سطح را آب‌بندی کرده و سپس آن را به طور منظم با استفاده از مواد شوینده‌ی مناسب سطوح گرانیتی تمیز کنید. برای جلوگیری از هر گونه آسیبی می توانید درزگیرها را نیز به کار ببرید.

از کشیدن اجسام سنگین بر روی سطوح گرانیتی آب‌بندی شده خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد سایش و خراش شود و آب‌بندی مجدد نیاز باشد. در نهایت به خاطر داشته باشید که از به کار بردن شوینده‌های قوی، محلول‌های اسیدی و قلیایی و پاک‌کننده‌های خورنده پرهیز کنید، زیرا این مواد لعاب و دوغاب‌ کاشی و سنگ را از بین می‌برند و محافظت در برابر لکه‌ها را کاهش می‌دهند؛ در نتیجه روند تخریب آن‌ها بسیار سریع‌تر از حالت نرمال پیش می‌رود.

برق انداختن سنگ گرانیت

مقاله پیشنهادی: تفاوت بازالت و گرانیت

 مراحل تمیز کردن سنگ گرانیت

برای تمیز کردن و برق انداختن سنگ گرانیت بهتر است مراحل زیر را یه یاد داشته باشید:

  • برای اطمینان از ماندگاری سنگ گرانیت، گردگیری منظم را با استفاده از پاک کننده‌های گرد و غبار حاوی پدهای میکروفیبر نرم که به طور خاص برای گردگیری سطوح ظریف مانند کف و میزهای گرانیتی طراحی شده‌اند، شروع کنید. این کار به کاهش تجمع آلودگی در طول زمان کمک می‌کند
  • همچنین می‌توانید با استفاده از صابون مایع ملایم مخلوط با آب گرم سطح سنگ را شستشو دهید. در پایان مطمئن شوید که باقیمانده‌ شوینده کاملا از سطح پاک شده است، در حین انجام این مرحله از فشار بیش از حد جلوگیری کنید.
  • مرحله بعدی پولیش زدن سنگ گرانیت به صورت دوره‌ای و با استفاده از محصولات مخصوص است که به طور خاص برای پرداخت ایمن طراحی شده‌اند، مانند Meguiar’s NXT Generation Tech Wax 2 0 بسیاری از انواع پولیش مشابه دیگر نیز در دسترس هستند، اما توجه داشته باشید که هرگز از حلال‌های مبتنی بر نفت مانند استون استفاده نکنید؛ زیرا این امر می‌تواند به شدت به سنگ گرانیت آسیب برساند و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
  • در نهایت اطمینان حاصل کنید که از درزگیر استفاده شود تا رطوبت بین ترک‌ها باعث خرابی سنگ گرانیت در بلندمدت نشود و مشکلات بزرگ‌تری را به بار نیاورد.

همانطور که می‌دانید حضور یا راهنمایی‌های تیم‌های متخصص در تمام مراحل پولیش و تمیز کردن گرانیت می‌تواند  از بروز هر آسیبی به سنگ جلوگیری کند. همچنین شما می‌توانید از راهنمایی متخصصان آنلاین و حضوری ایران بازالت استفاده کنید و خدمات را دریافت کنید.

پولیش زدن سنگ گرانیت

هنگامی که سنگ گرانیت را به طور کامل تمیز کردید، ممکن است بخواهید آن را پولیش کنید تا جلوه‌ی و درخشندگی بیشتری داشته باشد و دکوراسیون منزل شما را زیباتر کند. پس از اتمام پولیش حتما سطح سنگ را با یک دستمال نرم و لطیف خشک کنید تا هیچ لکه‌ای بر روی آن باقی نماند. مته‌ی پولیش نباید زبر و خشن باشد زیرا سطح سنگ را خراشیده می‌کند و باعث کدر شدن آن می‌شود، بنابراین حتما از پولیش‌های نرم و ملایم استفاده کنید تا علاوه بر صاف و صیقلی شدن سطح سنگ، درخشندگی بسیاری نیز به آن ببخشید.

نظافت سنگ گرانیت

مقاله پیشنهادی: تفاوت سنگ گرانیت و مرمر

چگونه سنگ گرانیت را با بهترین قیمت خریداری کنیم؟

گرانیت به عنوان یک ماده سنگ طبیعی فوق العاده زیبا برای زیبایی سبک و چیدمان خانه‌های لوکس گزینه‌ی بسیار مناسبی است. اگر قصد تمیز کردن سنگ گرانیت به کار رفته در منزل خود را دارید می‌توانید با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله مراحل برق انداختن سنگ گرانیت را به راحتی اجرا کنید. در صورتی که در حین اجرای مراحل به مشکل برخوردید و نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می‌توانید از کارشناسان ایران بازالت کمک بگیرید. همچنین برای خرید انواع سنگ گرانیت بخصوص سنگ گرانیت مشکی نطنز می‌توانید با ایران بازالت تماس حاصل فرماید.

سوالات متداول

  1. آیا ایران بازالت فروشنده سنگ گرانیت است؟
    بله شرکت ایران بازالت خود تولید کننده و فروشنده سنگ گرانیت مشکی نطنز در بهترین کیفیت و قیمت است.
  2. مهم ترین مراحل تمیز کردن سنگ گرانیت چیست؟
    1. گردگیری منظم 2. استفاده از آب گرم و صابون 3. پولش زدن به صورت دوره‌ای 4. استفاده از درزگیر

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *