4 نکته تمیز کردن سنگ کانترتاپ آشپزخانه | برق انداختن سنگ روی کابینت

سنگ کانترتاپ

سنگ کانتر یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال مواد و سنگ‌های ظریف و بادوام برای میز آشپزخانه‌ی خود هستند. میزهای سنگی در انواع مختلف سنگ طبیعی از گرانیت و مرمر گرفته تا کوارتز، سنگ صابون و غیره در بازار موجود هستند. زیبایی چشمگیر آن‌ها، میزهای سنگی را به یک انتخاب محبوب در خانه‌های لوکس و آشپزخانه‌های مدرن تبدیل می‌کند. سنگ کانترتاپ نیز مانند سایر سنگ‌ها برای حفظ زیبایی و طول عمر خود نیاز به نگهداری و نظافت دارد و این مراحل نسبتاً ساده هستند و تلاش برای حفظ بهترین ظاهر سرمایه‌گذاری زیبای شما ارزش دارد. ایران بازالت قصد دارد که در این مقاله اصول نگهداری از سنگ کانترتاپ و مراحل تمیز کردن سنگ روی کابینت آشپزخانه را بیان کنید، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تمیز کردن سنگ کانترتاپ

نظافت سنگ کانترتاپ

سنگ کانترتاپ یا سنگ روی کابینت آشپزخانه معمولاً از مواد طبیعی مانند گرانیت، مرمر، کوارتزیت، سنگ صابون یا تخته سنگ ساخته می‌شود. این مواد از معادن گوناگون در سراسر جهان استخراج می‌شوند و طبق خواسته‌های مشتری به صورت اسلب بریده می‌شوند. سپس این اسلب‌ها صیقل داده می‌شوند تا درخشندگی و زیبایی آن‌ها چند برابر شود. گرانیت به دلیل الگوهای زیبا و رگه‌های خوش نقش به طراحی هر آشپزخانه‌ای روح و شخصیت می‌بخشد، بنابراین شاید محبوب‌ترین انتخاب در بین افراد باشد. همچنین یکی از بادوام‌ترین گزینه‌های موجود نیز محسوب می‌شود، با مراقبت و نگهداری مناسب سال‌ها بدون فرسودگی یا محو شدن رنگ دوام خواهد آورد. بنابراین لازم است که دانش لازم در مورد نحوه‌ی تمیز کردن سنگ کانترتاپ و نگهداری از آن‌ را داشته باشید.

تمیز کردن سنگ روی کابینت

مقاله پیشنهادی: تمیز کردن سنگ گرانیت

اصول تمیز کردن سنگ کانترتاپ

اگر قصد برق انداختن سنگ کانترتاپ را دارید و نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید، با مطالعه‌ی موارد زیر می‌توانید نکات مناسبی را پیدا کنید:

  • برای اطمینان از کیفیت ظاهری و ماندگاری زیبایی سنگ کانترتاپ، از باقی ماندن مایعات بر روی سنگ جلوگیری کنید. شما می‌توانید با استفاده از زیر لیوانی در هنگام مصرف نوشیدنی‌ها از سنگ محافظت کنید. زیرا نوشیدنی ها خواص اسیدی یا بازی گوناگونی دارند و ماندگاری آن‌ها بر روی کانترتاپ ممکن است لکه‌های ماندگاری را به وجود بیاورد مانند قهوه، چای و انواع آبمیوه ها.
  • همان طور که می‌دانید تجمع کثیفی و آلودگی می‌تواند به مرور زمان اتفاق بیفتد و باید به طور منظم با مواد شوینده ملایم یا آب صابون تمیز شود. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن سنگ روی کابینت آشپزخانه از پاک کننده‌های خورنده و اسفنج‌های زبر که می‌توانند سطح سنگ را خراش داده و باعث آسیب شوند اجتناب کنید. به جای آن می‌توانید از پارچه‌های نانو نرم استفاده کنید و در طول نظافت سنگ کانترتاپ مرتب آبکشی کنید تا بقایای مواد شوینده باقی نماند و منجر به لکه‌گیری عمیق‌تر نشود.
  • برای جلوگیری از تغییر رنگ ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌توانید برای نگهداری از سنگ کانترتاپ خود با آب‌بندی حداقل هر سه سال یک بار علاوه بر محافظت در برابر نور خورشید، از نفوذ رطوبت به داخل منافذ سنگ و تیره شدن آن نیز جلوگیری کنید.
  • دقت داشته باشید که مواد غذایی اسیدی مانند سس گوجه فرنگی، سرکه و غیره با سطح سنگ برخورد نداشته باشند و در صورت برخورد سریعا نسبت به تمیز کردن سنگ کانترتاپ اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سطح سنگ وارد شود.

نظافت سنگ کانترتاپ

مقاله پیشنهادی: سنگ بازالت چیست؟

ویژگی‌های سنگ کانترتاپ

از آنجایی که می‌دانید استفاده از میزهای سنگی به خصوص در آشپزخانه‌ها امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. میزهای سنگی مزیت‌های منحصر به فردی را نسبت به سایر انواع متریال دارند، که در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم:

  • دوام: سنگ‌های طبیعی می‌توانند تا دمای 400 درجه فارنهایت یا ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند، بنابراین نیازی نیست در حین آشپزی نگران قرار دادن قابلمه‌ها یا تابه‌های داغ بر روی آن‌ها باشید. سنگ‌ها همچنین به راحتی خدشه‌دار نمی‌شوند و سالیان سال سنگ کانترتاپ شما سالم باقی می‌ماند.
  • نیاز کم به تعمیر و نگهداری: با مراقبت مناسب، میزهای سنگی شما نیاز به شستشوی بسیار کمی با پاک‌کننده های غیرخورنده دارند. فقط نیاز است که تمیز کردن سنگ کانترتاپ را با مواد شوینده ملایم انجام دهید تا زیبایی خود را حفظ کنند.
  • جذابیت و ارزش بالا: بسیاری از خریداران ملک، خانه‌هایی با سنگ‌های طبیعی به کار رفته را به خانه‌های بدون سنگ ترجیح می‌دهند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاری بر روی سنگ‌های باکیفیت ممکن است باعث جذب مشتری‌های بیشتر برای ملک شما شود.
  • تعمیرات آسان: در صورت خراشیدگی سطح سنگ، می‌توانید نسبت به تعمیرات توسط متخصصان مربوطه اقدام کنید، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از کارشناسان ما در ایران بازالت راهنمایی بگیرید. اما به طور کلی در صورت نظافت سنگ کانترتاپ، این سنگ‌ها دوام بالایی دارند.

برق انداختن سنگ روی کابینت

مقاله پیشنهادی: فرق دیوریت و گرانیت

سخن پایانی

میزهای سنگی گزینه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال ظاهری مجلل و در عین حال جاودانه در فضای آشپزخانه خود هستند و به زیبایی آن اهمیت می‌دهند. اگرچه ممکن است در نگهداری از سنگ کانترتاپ به توجه و حوصله‌ی بیشتری نیاز باشد، اما رعایت اقدامات احتیاطی مناسب به همراه سرمایه‌گذاری منطقی باعث تضمین ماندگاری سنگ و حفظ زیبایی آن می‌شود. ایران بازالت ارائه‌ کننده‌ی انواع سنگ‌های  مناسب کانترتاپ می‌تواند با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین سنگ‌ها از جمله سنگ گرانیت مشکی نطنز را در اختیار شما قرار بدهد، کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. چه سنگ‌هایی برای کانترتاپ استفاده می‌شوند؟
    انواع سنگ‌های متداولی مانند گرانیت، کوارتز، سنگ مرمر و اسلب بازالت را می‌توان برای کانترتاپ استفاده کرد. این سنگ‌ها علاوه بر زیبایی استحکام بالایی نیز دارند و می‌توانند در برابر حرارت مقاوم باشند.
  2. قیمت سنگ کانترتاپ چقدر است؟
    هزینه کانتر به نوع سنگ انتخابی، ابعاد، جنس، پیچیدگی مراحل نصب و عوامل دیگر بستگی دارد. به طور کلی برای آگاهی از قیمت‌ها می‌توانید ایران بازالت را مشاهده کنید.
  3. برای تمیز کردن سنگ کانترتاپ چه مراحلی را باید انجام دهیم؟
    به یاد داشته باشید که برق انداختن کانترتاپ علاوه بر زیبایی بخشی به آشپزخانه‌ی شما باعث جلوگیری از ماندگاری لکه‌ها نیز می‌شود. هرگز از مواد شوینده خورنده و اسفنج‌های زبر استفاده نکنید. شما می‌توانید با پارچه‌های نرم مانند نانو و پارچه‌های نخی به همراه مواد شوینده ملایم مانند صابون یا مایع ظرفشویی سطح سنگ را به راحتی تمیز کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *