سنگ بازالت برای کانترتاپ آشپزخانه | سنگ بازالت برای کابینت

سنگ بازالت برای کابینت آشپزخانه

سنگ‌ها در دنیای ما نقش ویژه‌ای دارند. اگر سنگ‌ها نبودند صورت بسیاری از ابزار و وسایل اطراف ما ساخته نمی‌شد، صنایع آرایشی و بهداشتی به مشکل می‌خورد و از بسیاری از امکانات محروم بودیم. به همین دلیل اهمیت سنگ‌ها بر کسی پوشیده نیست. زیرا هر کدام از ما به اطراف خود که نگاه کنیم کاربردهای آن را به خوبی خواهیم دید. اما این سنگ‌ها انواع گوناگون و کاربردهای متفاوتی دارند.

برخی از آن‌ها به مقدار بسیار کمی در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ‌های زینتی و گرانبها را می‌توان در جواهرسازی‌ها پیدا کرد. اما بسیاری از سنگ‌ها مانند سنگ بازالت در ساختمان‌سازی و ساخت وسایل داخل خانه مانند کانترتاپ به کار می‌روند. در ادامه با این مقاله از ایران بازالت همراه باشید تا با یکی از پر کاربردترین این سنگ‌ها آشنا شویم.

سنگ بازالت برای کانترتاپ آشپزخانه

سنگ بازالت برای کانترتاپ

به جرات می‌توان گفت بعد از سنگ گرانیت، بازالت بیشترین فراوانی را روی کره زمین دارد. سنگ بازالت از نوع سنگ‌های آتشفشانی است و از سرد شدن مواد مذاب در مجاورت هوا تشکیل می‌شود. به دلیل استحکام و دوام بالای این سنگ، می‌توانید از آن برای کانترتاپ و کابینت آشپزخانه استفاده کنید و نگران ترک برداشتن و شکستن آن نباشید.

سطح متخلخل این سنگ نیاز به آب‌بندی دارد تا راحت‌تر بتوانید از آن بهره ببرید و همچنین زیبایی دو چندانی را شاهد باشید. استفاده از سنگ بازالت برای کانترتاپ آشپزخانه در طراحی دکوراسیون خانه‌های مدرن بسیار رایج شده و توانسته طرفداران بسیاری را پیدا کند.

مزایای سنگ بازالت برای کابینت

سنگ بازالت مقاومت بسیار بالایی دارد و این باعث می‌شود که بتوان از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد. این مقاومت را می‌توانیم به مقاومت در برابر حرارت بالا و مقاومت در برابر شرایط محیطی و جوی بسط دهیم. به همین دلیل استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون داخلی بسیار کاربردی به حساب می‌آید. بازالت به دلیل چسبندگی بالا به ملات، می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای استفاده در انواع وسایل از جمله کانترتاپ باشد. سنگ بازالت می‌تواند استحکام بسیار خوبی در برابر ضربه و سایش داشته باشد. به همین دلیل از سنگ بازالت برای کانترتاپ آشپزخانه استفاده‌های زیادی می‌شود. همان‌طور که گفتیم این سنگ به وفور در طبیعت یافت می‌شود و برای آن کمبودی در حال حاضر احساس نمی‌شود. پس با وجود فراوانی و مزایایی که برای بازالت بر شمردیم به راحتی می‌توان از آن در مقیاس‌های بزرگ بهره برد. برای مثال سنگ بازالت برای کابینت یکی از گزینه‌های بسیار کاربردی و زیبا به شمار می‌آید.

سنگ بازالت برای کابینت

سنگ بازالت بر روی آب تاثیری شیمیایی بر جای نمی‌گذارد و ترکیبات آب را بر هم نمی‌زند. به همین دلیل به راحتی می‌توان برای آکواریوم، دریاچه‌های مصنوعی، حوض و استخر از آن استفاده کرد. این سنگ چون از مواد معدنی و آتشفشانی ساخته شده است، می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز گیاهان و جانوران را تامین کند.

کاربرد سنگ بازالت

کاربرد سنگ بازالت چیست؟ یکی دیگر از کاربردهای این سنگ، استفاده از آن برای فضای سبز و باغ‌هاست و شما به راحتی می‌توانید برای دیوار باغ‌ها از آن استفاده کنید. سطح این سنگ به دلیل زبری می‌تواند گیاهان مختلفی را روی خود نگه دارد و از خرده سنگ‌های آن نیز می‌توان برای پوشاندن سطح حیاط و فضای سبز به کار برد. این سنگ در رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود، به همین دلیل می‌توان برای مصارف مختلف و تنوع در طرح و رنگ فضاهای مختلف از آن بهره برد.

کاربرد بازالت برای کانترتاپ و کابینت

در بالاتر بیان کردیم که بیشتر کاربرد بازالت در صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون است. بیشترین مصرف این سنگ را می‌توان در کاربردهایی که برای خانه و آشپزخانه دارد مشاهده کرد. زیرا در کنار ویژگی‌های منحصر به فردی که در ادامه از آن‌ها صحبت خواهیم کرد، قیمت بسیار مناسبی نیز دارد و بهای تمام شده آن در طرح‌های خانه و آشپزخانه بسیار مرقون به صرفه است. طبیعی است محصولی که هم قیمت خوبی دارد و هم مزایا و کاربرد مناسبی دارد بتواند جای خود را در صنایع مختلف باز کند.

سنگ بازالت برای کانترتاپ

کانترتاپ در اصل به صفحه‌هایی گفته می‌شود که روی کابینت قرار می‌گیرد و در واقع صفحه‌های روی کابینت است. احتمالا شما هم دیده‌اید که این روزها در آشپزخانه‌ها جزیره‌ یا میزی وجود دارد که بتوان به راحتی روی آن کار کرد. کانترتاپ‌ها باید از مصالحی ساخته شوند که تحمل وزن‌ زیاد را داشته باشد. زیرا وسایل مختلفی در آشپزخانه روی آن قرار می‌گیرند و علاوه بر وزن حرارت و سرما نیز در تماس با سنگ قرار دارد. از این رو سنگ بازالت برای کانترتاپ آشپزخانه می‌تواند یک انتخاب خوب و به صرفه باشد.

سنگ بازالت برای کابینت نیز بسیار کاربرد دارد. زیرا هم مقاومت بالایی دارد و هم در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است. جلوه‌ای که این سنگ به آشپزخانه می‌دهد بسیار زیاد است و همچنین قیمت این محصول باعث شده که بسیاری برای سطح کابینت‌های خود از آن استفاده کرده و نمای داخلی خانه خود را به سنگ بازالت مزین کنند.

مقاله پیشنهادی: تمیز کردن سنگ کانترتاپ

نتیجه‌گیری در مورد سنگ بازالت برای کانترتاپ

همان طور که گفتیم سنگ‌ها کاربردهای زیادی در زندگی ما دارند. تصور جهانی بدون سنگ برای  همه غیر ممکن است. زیرا بسیاری از ابزار و وسایل اطراف ما یا به کمک سنگ‌ها به عنوان یک عامل کمک کننده ساخته شده‌اند و یا سنگ‌ها به طور مسقیم در آن اثر داشته‌اند. به همین دلیل اهمیت آن‌ها در زندگی برای همه ما روشن است.

سنگ بازالت در ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع دیگر کاربردهای فراوانی دارد. کاربرد بازالت برای کانترتاپ و کابینت از جمله نقش‌های اصلی آن است.  با استفاده از این سنگ می‌توان هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد و هم از متریالی با کیفیت بالا و مرغوب برای ساخت وسایل مختلف بهره برد. شما می‌توانید برای خرید سنگ بازالت با بهترین قیمت دریافت راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان ایران بازالت صحبت کنید.

سوالات متداول

  1. مزایای استفاده از بازالت برای کانترتاو چیست؟
    بازالت یک سنگ بسیار بادوام است که آن را برای کانترتاپ و روی کابینت ایده آل می‌کند. تا دمای 1112 درجه فارنهایت (600 درجه سانتیگراد) را تحمل می‌کند و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و به راحتی خراش نمی‌گیرد.
  2.  آیا نگهداری از بازالت کانترتاپ آسان است؟
    بله، بازالت نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد. تمیز کردن منظم با یک شوینده ملایم تمام چیزی است که برای حفظ ظاهر میز شما لازم است.
  3. آیا بازالت در رنگ‌های مختلف موجود است؟
    بله، بازالت در طیف‌های مختلفی از خاکستری روشن تا سیاه وجود دارد. سایه‌های طبیعی آن به خوبی با بیشتر دکوراسیون آشپزخانه و رنگ‌های مختلف ترکیب می‌شوند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *