سنگ بازالت مناسب کف سینماها

سنگ بازالت برای کف سینماها

از انواع سنگ پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی، سنگ بازالت می‌باشد. این سنگ در رنگ‌های تیره وجود دارد و با ویژگی‌های خاص خود، محبوب معماران و طراحان ساختمان شده است. بیشترین کاربرد سنگ بازالت برای استفاده در کف ساختمان و محوطه و دکوراسیون داخلی و خارجی است. در این مقاله می‌خواهیم به کاربرد سنگ بازالت برای کفپوش سینماها و ویژگی‌های این سنگ بپردازیم.

 سنگ بازالت برای کف سینماها

از آنجایی که سنگ بازالت مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر سایش و فشار دارد، برای کف داخل ساختمان و یا فضاهای بیرونی استفاده می گردد. در فضاهای عمومی همچون سینما از سنگ بازالت  برای کفپوش استفاده می شود. از آنجایی که فضای سینما یک فضای عمومی و پر رفت و آمد است؛ باید سنگی محکم و مقاوم به کار برده شود؛ که یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند سنگ بازالت کف باشد.

سنگ بازالت کف، برای استفاده در کفپوش سینماها به صورت فراوری شده استفاده می‌شود و دارای مزایایی چون جذب آب کم، مقاومت و استحکام بالا در برابر ساییدگی و مقاوم در برابر فشارهای قوی است که با توجه به این موضوع، بهترین گزینه برای استفاده در کفپوش سینماها است.

مزیت استفاده از سنگ بازالت در کفپوش سینماها

با توجه به اهمیت استفاده از سنگ بازالت برای کف سینماها،  به مزیت استفاده از آن در کف، اشاره می کنیم. از این مزایا می‌توان به دوام بالای سنگ کف بازالت، اشاره داشت. در واقع وجود مقاومت بالای فشاری و دوام بالا از مهمترین ویژگی‌های یک کفپوش مناسب است که سنگ بازالت آن را دارد. بازالت، عایق حرارت است و به داشتن مقاومت بالا در دماهای زیاد شناخته شده است. از این جهت در محیط های گرم و با دمای بالا هم استفاده می شود.

سنگ بازالت برای کفپوش سینماها

مقاومت سنگ بازالت کف سینماها در برابر خراشیدگی

می دانیم که سنگ بازالت یک سنگ سخت است و در طول استفاده و به مرور زمان، به راحتی فرسوده و خراشیده نمی‌گردد و با توجه به رنگ زغالی تا سیاه سنگ بازالت، گزینه مناسبی برای فضاهای تجاری و عمومی و طراحی خلاقانه ساختمان است؛ که در طول زمان، کثیفی و آلودگی را نشان نمی دهد.

چرا از سنگ بازالت در کف سینماها استفاده می‌شود؟

سنگ‌های بازالتی به خودی خود لغزنده نیستند و حتی می توان با استفاده از یک ماده مناسب بر روی سنگ‌های بازالتی، مقاومت در برابر سرخوردگی را بیشتر هم نمود. پرداخت خشن‌تر در سنگ کف بازالت، باعث می‌شود که به یک متریال مناسب برای فضاهای عمومی تبدیل شود که عامل مهمی در ضد لغزش بودن آن خواهد بود.

مهم ترین ویژگی های استفاده از سنگ بازالت در سینما:

  • بازالت دوام بسیار بالایی در برابر فشار و خوردگی دارد
  • سنگ بازالت پایداری رنگ و درخشندگی خود را در طول زمان حفظ می‌کند.
  • تمیز کردن سنگ بازالت به راحتی انجام می‌شود
  • سنگ بازالت باعث ایجاد فضای زیبا و خاص در محوطه سینما می‌شود.

 بازالت در دکوراسیون داخلی سینما

با استفاده از سنگ بازالت میتوان دکوراسیونی خاص و مدرن و منحصر به فرد را ایجاد نمود. این سنگ در دیوارپوش سینماها، نمای خارجی و کف دکوراسیون داخلی سینماها استفاده می‌شود. می‌توان در پله و ستون فضای مورد نظر نیز از این سنگ زیبا و کاربردی استفاده کرد.

سینما

چه سنگی برای کف سینما مناسب است؟

از ویژگی‌های سنگ کف سینما می‌توان به مقاومت و استحکام بالای آن اشاره داشت. از آنجایی که این مکان دارای رفت و آمد بسیار زیاد افراد می‌باشد، استحکام و زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد.

مورد دیگری که باید در انتخاب سنگ کف سینما در نظر داشت، مقاومت سنگ در برابر ضربه و جذب آب می باشد. محیط سینما محیطی پر رفت و آمد است و امکان کثیف شدن سنگ‌ها وجود دارد و برای از بین بردن آلودگی ها، باید شستشوی زیاد کفپوش انجام گیرد ، در اینصورت اگر سنگ کمترین میزان جذب آب را داشته باشد، می‌تواند طول عمر بالایی هم داشته باشد.

به طور کلی، از سنگ های مناسب برای کف سینما می‌توان به سنگ گرانیت مشکی نطنز، سنگ چینی و سنگ بازالت اشاره داشت. خصوصیات سنگ کف مناسب سینما، موارد زیر است.

  • جلاپذیری عالی
  • سر نبودن
  • خش پذیر نبودن
  • عایق گرما و حرارت
  • تمیز شدن آسان و راحت
  • استحکام در برابر ضربه و در برابر جذب آب و مواد شیمیایی
  • قابلیت برش در یک جهت

قیمت سنگ بازالت کف

از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت سنگ بازالت کف، ضخامت، ابعاد و کیفیت و فرآوری سنگ می‌باشد. هرچه سنگ ضخامت بیشتری داشته باشد و ابعاد آن بزرگتر باشد، قیمت بالاتری دارد. کیفیت فرآوری سنگ نیز هرچه بهتر باشد، قیمت سنگ را افزایش می‌دهد.

عوامل دیگر نیز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت سنگ بازالت شود. به طور مثال بعضی سنگ ها با رنگ‌های خاص که کمیاب‌تر هستند قیمت بالاتری دارند.

شاید هزینه استفاده از سنگ بازالت نسبت به دیگر مصالح کمی بیشتر باشد، اما این مورد را در نظر داشته باشید که هزینه اولیه در خرید سنگ بازالت، نباید تنها معیار برای تصمیم گیری در انتخاب محصول باشد. باید به جنبه‌های دیگر آن که مقاومت بالا در برابر خوردگی و خمش و فشار است هم توجه شود و در نظر داشته باشید که این سنگ، عمر طولانی دارد و از مصالح با دوام و پایدار در صنعت ساختمان شناخته شده است پس اقتصادی و مقرون به صرفه است.

طراحی نمای سینما

انواع سنگ بازالت برای کف

معمولاً اغلب سنگ‌های بازالت، مورد استفاده برای کف ساختمان چه در داخل و چه در خارج ساختمان هستند. این سنگ‌ها دارای ماندگاری بسیار بالایی بوده و مقرون به صرفه می‌باشند. بازالت یک نوع سنگ معدنی است که قابلیت برش در اندازه‌های مختلف را دارد و در صورت نیاز می‌توان بر روی آنها حکاکی انجام داد تا برای استفاده در کف ساختمان و محوطه آماده شوند. در این صورت، مکان مورد نظر را، زیباتر می‌کنند.

سوالات متداول

  1. هزینه استفاده از سنگ‌های بازالت برای کف سینما چقدر می‌باشد؟
    هزینه استفاده از سنگ‌های بازالت برای کف سینما به شرایط محیطی و نیازهای پروژه بستگی دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.
  2. سنگ بازالت خاکستری چیست؟
    از انواع سنگ بازالت، سنگ بازالت خاکستری است که استحکام بالایی دارد و برای کفپوش و سنگ فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *