سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست؟ راهنمای خرید سنگی گرانیت مشکی نطنز

سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست

وقتی صحبت از سنگ گرانیت و انواع آن می­کنیم، سنگ گرانیت مشکی نطنز یکی از پرکاربردترین سنگ گرانیت­های ایران است. این سنگ گرانیت جزء مقاوم­ترین سنگ­های گرانیت است. کاربرد سنگ گرانیت مشکی نطنز بسیار گسترده است. هم نمای خارجی ساختمان را زیبا می­کند و هم در داخل ساختمان­ها کاربرد دارد. این سنگ در سورت­های مختلف است. گرانیت مشکی نطنز برای موارد مختلفی کاربرد دارد.

این سنگ به دلیل اینکه از معادن متفاوتی استخراج می­گردد، طیف رنگی متفاوتی هم دارد. از رنگ مشکی گرفته تا نوک مدادی از رنگ­های گرانیت مشکی نطنز است. این مقاله کوتاه به بررسی این سنگ و راهنمای خرید سنگ گرانیت مشکی نطنز می­پردازد. قبل از اینکه بگوییم سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست و چرا از بهترین سنگ­هاست لازم است خیلی کوتاه اشاره­ای به خود سنگ گرانیت بکنیم. با ما همراه باشید. علاوه بر این سنگ، خرید سنگ بازالت برای نما نیز بسیار توصیه می‌شود.

مقاله پیشنهادی: فرق سنگ مرمر با گرانیت

راهنمای خرید سنگ گرانیت مشکی نطنز

سنگ گرانیت چیست؟

در دایره­المعارف بریتانیکا درباره سنگ گرانیت آمده است: گرانیت سنگ آذرین نفوذی است که از کوارتز و فلدسپات غنی است. به لحاظ فنی توده نفوذی تنها راه تشکیل سنگ آذرین درونی است؛ به دلیل استفاده زیاد از آن به عنوان سنگ­‌فرش و سنگ ساختمانی، استخراج سنگ گرانیت یک فعالیت صنعتی بزرگ است. بازار عزرائیل همیشه داغ است! بنابراین بسیاری از سنگ قبرها از این جنس است. استفاده از آن برای نمای خارجی، محوطه­سازی و داخل ساختمان نیز آن را پر کاربرد کرده است.

سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست؟

اگر کنجکاو هستید تا بدانید سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست باید بگوییم سنگ گرانیت سیاه نطنز نوعی سنگ گرانیت سیاه است که در ایران و در شهر نطنز اصفهان استخراج می­شود. این سنگ گرانیت سیاه به ویژه برای فضای خارجی، دیوارهای داخلی و کف، بناهای تاریخی، میز، موزاییک، فواره­ها، استخرها و سایر پروژه­های طراحی و معماری مناسب است. مقاومت این سنگ در برابر عوامل طبیعی و محیطی مثل نور خورشید، گرما، آب و هوا و محیط­های سخت بسیار بالاست.

همچنین در بررسی سنگ نطنز از مزیت­های دیگر این سنگ، مقاومت آن در برابر سرما و یخبندان است. این سنگ به دلیل جذب کم آب در جاهایی که شستشو با مواد پاک­کننده قوی و اسیدها انجام می­گیرد و همین­طور مکان­هایی که مصرف آب در آن زیاد است، بسیار کاربرد دارد. سنگ گرانیت مشکی نطنز به ­دلیل سختی بالا، عدم خراشیدگی، مقاومت در برابر ضربه و حرارت، یک انتخاب هوشمندانه برای صنعت کابینت­سازی است.

سنگ گرانیت مشکی نطنز

استفاده از سنگ گرانیت مشکی نطنز در پیشخوان آشپزخانه و کابینت­ها علاوه بر زیبایی، دارای چنین مزیت­های فوق­العاده­ای است. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و دانش معماری و طراحی استفاده از آن در همه­جا در ساختمان نمود دارد. از پله­ها و نمای ساختمان­ها گرفته تا قسمت­های مختلف کف، دیوار، طاق ورودی ساختمان­ها، آب­نماها، نمادها و المان­ها و در یک کلام همه جا از ین سنگ نطنز استفاده می­شود.

معادن استخراج سنگ گرانیت مشکی نطنز

لازم به ذکر است که سنگ گرانیت مشکی نطنز را می‌توان از معادن گوناگونی استخراج کرد. طبیعتا سنگ سنگ استخراج شده از هر کدام از معادن، ممکن است به دلیل ترکیب‌های گوناگون از کانی‌ها ویژگی منحصر به فردی داشته باشد. طیف رنگی این سنگ‌ها نوک مدادی و یا مشکی است و بعضی از آن‌ها دارای خطوط سفیدی هستند که جلوه‌ی بیشتری به آن‌ها می‌بخشد. اغلب معادن گرانیت مشکی نطنز در استان اصفهان واقع هستند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • معدن حسینی دارای سنگ‌های یکنواخت و کمی روشن
  • معدن مولایی با سنگ‌های رنگ تیره و خطوط سفید
  • معدن شفق که سنگ‌های روشن و خط داری دارد.
  • معدن علیزاده حاوی سنگ‌های با رنگ تیره و دانه بندی درشت

راهنمای خرید سنگ گرانیت مشکی نطنز

گرانیت سیاه نطنز را می­توان به صورت سابیده صیقلی(براق)، سابیده هوند(مات)، چرمی، بوش همر، فلیم، فلیم چرمی و سابیده اپوکسی(رنگ شده) فرآوری و پردازش کرد. مجموعه ما راهنمای خرید سنگ مشکی نطنز است. این مجموعه با دارا بودن معدن متعلق به خود و کارخانه تولید تخصصی با سه قله­بر آماده همکاری با شماست.

در بررسی سنگ گرانیت مشکی نطنز تولید را در عرض­های گوناگون شاهد هستیم. تولید این سنگ در عرض­های 40-60-80-120 و اسلب با ضخامت دو سانتی­متر کامل است. البته این مجموعه توان تولید ضخامت­های دیگر را هم دارد. از کیفیت سنگ گرانیتی که خریداری می­کنید، مطمئن باشید. چرا که تولید و فرآوری سنگ مشکی نطنز در حد صادرات به نقاط دیگر دنیاست. در واقع استحکام بالا و پرداخت مناسب سنگ باعث شده تا خریداران زیادی داشته باشد.

بررسی سنگ گرانیت مشکی نطنز

در بررسی این نوع از سنگ گرانیت مزایا و کاربردهای آن را برمی­شمریم. برای خرید گرانیت مشکی نطنز باید به این نکات توجه داشته باشید تا آنچه با نیاز، سلیقه و دانش طراحی روز مطابقت دارد را خریداری کنید.

کارخانه سنگ گرانیت مشکی نطنز

مزایای سنگ گرانیت مشکی نطنز

سنگ گرانیت مشکی نطنز به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد به یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است. در ادامه برخی از این مزایا را بیان می‌کنیم:

  • بادوام: گرانیت مشکی نطنز سنگی محکم و بادوام است که با مراقبت و نگهداری مناسب می‌تواند سالیان سال پابرجا بماند.
  • نیاز کم به تعمیر و نگهداری: دانستن روشه های تمیز کردن سنگ گرانیت به شما کمک می‌کند تا طول عمر آنرا بالا ببرید، اما برای حفظ زیبایی ظاهری این سنگ تلاش زیادی نیاز نیست، زیرا به طور طبیعی در برابر لکه و آلودگی مقاوم است و به راحتی تمیز می‌شود.
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف: گرانیت مشکی نطنز در برابر تغییرات دمایی سرد یا گرم مقاوم است و دچار شکستگی نمی‌شود.
  • طراحی لوکس: سنگ گرانیت مشکی نطنز دارای روکشی صیقلی است که ظاهری زیبا و جذاب را به آن می‌بخشد و در هر دکوراسیون داخلی یا طراحی نما به زیبایی به کار می‌رود.
  • عدم لغزندگی: بافت این سنگ لغزنده نیست و به راحتی می‌توان آن را برای کفپوش و همچنین روکش دیوار فضاهای تجاری و مسکونی استفاده کرد.
  • ظاهر منحصر به فرد: هیچ دو تخته سنگ گرانیت مشکی نطنز دقیقاً مشابه هم نیستند و این موضوع آن‌ها را به یک اثر هنری منحصر به فرد برای طراحی دکوراسیون تبدیل می‌کند.
  • نگهدارنده گرما: به عنوان یک سنگ آذرین، خواص شگفت انگیز حفظ گرما را داراست، که این ویژگی گرانیت را حتی برای سردترین آب و هوا نیز ایده آل می‌‌سازد.

کاربردهای سنگ گرانیت مشکی نطنز

به دلیل چگالی بالا، مقاومت در برابر فشار و سایش در موارد مختلف زیر استفاده می­شود:

استفاده از گرانیت مشکی نطنز در فضاهای بیرونی

از مواردی استفاده از گرانیت مشکی نطنز در پله­ها و راه­های منتهی به ساختمان­ها، فضاهای باز مثل فضای سبز، پیاده­روها و پارک­ها می­توان یاد کرد.

استفاده از این سنگ در فضاهای داخلی

همچنین از مواردی که گرانیت مشکی نطنز کاربرد دارد در فضاهای داخلی مثل پارکینگ­ها، پله­ها، موزه­ها و گالری­ها، بناهای تاریخی، مترو، سرویس­های بهداشتی، بیمارستان­ها و… است.

استفاده از سنگ گرانیت مشکی نطنز در طراحی داخلی

از گرانیت مشکی نطنز در طراحی داخلی آشپزخانه و میز استفاده می­شود. همچنین برخی از المان­ها، مجسمه­های تزیینی داخل ساختمان هم از این جنس است. بالاخره مشکی رنگ بودن آن باعث زیبایی و دوام است. گرانیت مشکی نطنز همیشه روی مُد است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ گرانیت مشکی نطنز

عوامل مختلفی وجود دارد که در قیمت گرانیت مشکی نطنز تاثیرگذار است. دارک و تیره بودن سنگ، یک­دست بودن، جلای سنگ و برش سنگ گرانیت مشکی نطنز از عواملی است که بر قیمت این گرانیت مشکی تاثیر می­گذارد.قیمت با توجه به اندازه و ضخامت مشکی نطنز متفاوت است. اندازه نیز به کاربرد آن بستگی دارد. یعنی اینکه شما سنگ را برای کجا می­خواهید استفاده کنید. همچنین تقاضای بین­ المللی برای خرید سنگ گرانیت مشکی نطنز در قیمت­گذاری بی تاثیر نیست.

جمع­‌بندی

اگر در پی آشنایی با گرانیت مشکی نطنز، راهنمای خرید آن، بررسی ویژگی­ها، مزایا و کاربردهای این سنگ هستید ما در این مقاله به ­طور کوتاه اشاره کردیم اما کار به همین جا ختم نمی­شود! شما را تنها نمی­گذاریم و در تمام مراحل، از مشاوره تا انتخاب و خرید سنگ گرانیت مشکی نطنز با شما هستیم. فراموش نکنید که سنگ گرانیت در بازار زیاد است اما گرانیت مشکی نطنز به دلایلی که در بالا گفته شد حائز کسب رتبه اول در کاربرد، کیفیت و زیبایی است. با ما از طریق تلفن­ها و مراجعه حضوری در ارتباط باشید. خرید سنگ گرانیت مشکی نطنز از ایران بازالت دارای مزیت‌های منحصربفرد و بالاترین کیفیت در ایران است. ایران بازالت علاوه بر سنگ بازالت، سنگ مشکی نطنز را نیز با بهترین متریال به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

  1. سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست؟
    یکی از انواع سنگ‌های گرانیت است که علاوه بر مقاومت بالا، دارای جذابیت ظاهری بسیار بالایی است. گروه ایران بازالت برای تهیه این سنگ در بهترین قطر و کیفیت بعنوان راهنمای خرید سنگ گرانتین مشکی نطنز در کنار شماست. تنها کافی است با ما تماس بگیرید.
  2. کاربردهای سنگ گرانیت مشکی نطنز چیست؟
    با بررسی سنگ گرانیت مشکی نطنز متوجه کاربردهای بسیار گسترده این الماس سیاه می‌شوید. این سنگ برای تمام نمای داخلی و خارجیی ساختمان کاربرد دارد.
  3. چرا سنگ گرانیت مشکی نطنز را از ایران بازلت بخریم؟
    چون ایران بازالت خود دارای کارخانه و معدن این سنگ با ارزش است و آنرا در بالاترین ضخامت و عرض‌های مختلف به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *