چه سنگی برای کف پارکینگ مناسب است؟

سنگ کف پارکینگ مسقف

برای اینکه سنگ کف پارکینگ خیلی زود دچار فرسودگی و خرابی نشود، در انتخاب آن باید دقت کرد. اگر بدانید که چه سنگی برای کف پارکینگ مناسب است دیگر کفپوش پارکینگ شما نه زشت و کدر می شود و نه دچار ترک خوردگی می شود.

برای خرید سنگ پارکینگ مناسب و باکیفیت باید با بهترین سنگ ها برای استفاده در پارکینگ آشنا شوید و درباره ویژگی های آن ها بیشتر بدانید.

در این مقاله همراه ما باشید تا درباره اینکه چه سنگی برای کف پارکینگ مناسب است؟ اطلاعات جامع و  کاربردی نصیبمان شود. با به کارگیری این نکات و موارد، بهترین انتخاب را از سنگ کف پارکینگ خواهیم داشت.

نکات مهم در زمان خرید سنگ کف پارکینگ

در هنگام خرید سنگ کف پارکینگ، به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه باید توجه داشت.

دقت نمایید که سنگ مورد نظر قرار است برای پارکینگ بسته باشد یا پارکینگ مد نظر، دارای فضای باز است. به طور مثال، سنگ مرمریت از گزینه های مناسب برای کفپوش است اما برای پارکینگ های روباز که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، مناسب نیست.

در انتخاب رنگ سنگ کف پارکینگ باید دقت شود. علاوه بر اینکه سلیقه و سبک معماری و دکوراسیون باید در نظر گرفته شود، به اصول نورپردازی در پارکینگ هم در انتخاب سنگ پارکینگ، باید اهمیت داد. پارکینگ هایی که زیرزمینی و تاریک هستند، نیاز به نور و روشنی بیشتری دارند، از این بابت بهتر است که از سنگ هایی با رنگ روشن و خنثی برای کفپوش استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین سنگ برای کف حیاط

سنگ بازالت کف پارکینگ

به این موضوع نیز در انتخاب رنگ سنگ کف پارکینگ دقت نمایید که، اگر پارکینگ عمومی و شهری است، بهتر است از رنگ های تیره برای کفپوش پارکینگ استفاده شود زیرا کثیفی سنگ ها نمایان نمی شود.

در پاسخ به اینکه چه سنگی برای کف پارکینگ مناسب است؟ باید نوع کاربری پارکینگ را هم در نظر داشت. میزان رفت و آمد در پارکینگ از موارد مهم در انتخاب سنگ کف است. اگر رفت و آمد در پارکینگ زیاد است و پارکینگ عمومی و شهری است باید از سنگ های مقاوم و محکم استفاده شود. برای پارکینگ های خصوصی و یا پارکینگ های هتل ها اهمیت به زیبایی سنگ بیشتر در نظر گرفته می شود.

در کل برای انتخاب سنگ کف پارکینگ باید زیبایی و مقاومت را در نظر داشت. با توجه به سلیقه و بودجه افراد بهترین سنگ انتخاب می شود.

مطلب پیشنهادی: سنگ مناسب  رمپ پارکینگ

خصوصیات بهترین سنگ برای کف پارکینگ

از اولین ویژگی سنگ برای کف پارکینگ که باید به آن اشاره داشت، طبیعی بودن، محکم بودن و مقاوم بودن آن است. سنگ کف پارکینگ هم زیبا و مهم مقاوم است و با توجه به قیمت بالایش نسبت به سرامیک، ارزش استفاده را دارد.

  • سنگی که برای کف پارکینگ استفاده می شود باید مقاوم باشد و در برابر ضربه و فشار هم استحکام بالایی داشته باشد.
  • سنگی که برای کف پارکینگ استفاده می شود باید جذب آب پایینی داشته باشد تا دچار لک نشود. باید به نوع پرداخت سنگ در این باره توجه داشت.
  • سنگ مناسب برای کف پارکینگ در برابر سایش بسیار مقاوم است.
  • سنگ باید با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار باشد.

پرداخت سنگ کف بسیار اهمیت دارد. سنگی که برای پارکینگ استفاده می شود نباید سر و لغزنده باشد. بهترین سنگ آن است که دارای پرداخت های نیمه صیقلی باشد. پرداخت تیشه ای هم برای سنگ کف مناسب است و ایجاد اصطکاک می کند وسرخوردگی ایجاد نمی کند. اما این مورد را در نظر بگیرید که سنگ هایی که دارای پرداخت تیشه ای هستند در اثر رطوبت دچار لک می شوند. در نتیجه زیبایی آن ها از بین خواهد رفت و ظاهرشان مانند روز اول نخواهد بود.

سنگ پارکینگ

رنگ سنگ از آیتم هایی است که در هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرد. بهترین رنگ برای سنگ کف از رنگ هایی است که آلودگی و کثیفی را خیلی نشان ندهد. مثلا سنگ های مرمریت مشکی و تراورتن خاکستری گزینه های خوبی هستند.

نمونه کار رمپ پارکینگ با سنگ بازالت

ابعاد و اندازه مناسب سنگ کف پارکینگ

در موارد بسیار پراهمیت در انتخاب سنگ کف این است که اندازه و ابعاد مناسبی داشته باشد. بهترین اندازه برای سنگ کف پارکینگ، ابعاد 40*40 است. اگر سنگ را در سایزهای بزرگتر انتخاب نمایید، در زمان نصب و شیب بندی، مشکل ایجاد می شود. البته که هزینه بیشتری هم در پی خواهد داشت.

انواع سنگ کف پارکینگ

انواع سنگ با ویژگی های متفاوت برای استفاده در کف پارکینگ به عنوان کفپوش وجود دارند. بر اساس نوع کاربردی و سلائق از سنگ ها انتخاب می شود. همان طور که در پاراگراف های پیشین این مقاله اشاره شد، دو نوع پارکینگ داریم. پارکینگ می تواند مسقف باشد و یا فضای باز باشد. بر اساس نوع پارکینگ باید سنگ مناسبی را انتخاب نمود. در ادامه درباره انواع سنگ کف پارکینگ می خوانیم.

سنگ‌های مناسب برای کف پارکینگ فضای باز

برای انتخاب بهترین سنگ برای کف پارکینگ فضای باز، از آنجایی که سنگ‌ها در معرض آفتاب و نور خورشید و برف و باران قرار می‌گیرد؛ باید از نوعی باشد که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشند. از سنگ مناسب برای پارکینگ‌های فضای باز می‌تواند ۵ مورد زیر باشد.

  • سنگ مرمریت گندمک بادبر
  • سنگ بازالت
  • سنگ مرمریت گندمک تیشه ای
  • سنگ گرانیت نهبندان
  • سنگ گرانیت خرمدره
  • سنگ گرانیت نطنز

سنگ‌هایی که در بالا اشاره شد دارای فراوری‌های مختلفی مانند تیشه‌ای، بادبر و کوبیک هستند و برای فضای باز بسیار مناسب می‌باشند.

مطلب پیشنهادی: بهترین سنگ برای محوطه سازی

سنگ مناسب برای کف پارکینگ‌های با فضای بسته

از آنجایی که پارکینگ فضای بسته دارای شرایطی مانند احتمال نشت روغن از خودروها، کشیده شدن اجسام سنگین و قرار گرفتن در نور کم وجود دارد؛ باید سنگ مناسب با شرایط فوق انتخاب گردد.

اصول و استانداردها در نورپردازی پارکینگ از آیتم‌های مهم در انتخاب رنگ سنگ پارکینگ است. همانطور که اشاره شد بهتر است از سنگ‌های با رنگ روشن و خنثی برای پارکینگ های کم نور وبا فضای بسته استفاده شود.

سنگی که برای پارکینگ فضای بسته انتخاب می‌شود، باید دارای درصد جذب آب و روغن کمی باشد تا دچار لک نگردد. از بهترین سنگ‌ها برای کف پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سنگ گرانیت نهبندان
  • سنگ گرانیت مشکی نطنز
  • سنگ گرانیت خرمدره
  • سنگ بازالت
  • سنگ مرمریت هرسین
  • سنگ مرمریت خوی
  • سنگ تراورتن

سنگ گرانیت برای کف پارکینگ

اگر قصد خرید و انتخاب سنگ مقاومی را برای پارکینگ دارید، گرانیت می تواند بهترین گزینه باشد. گرانیت سنگ محکم و مقاومی است اما در طرح و رنگ خیلی متنوع نیست.

سنگ گرانیت برای پارکینگ‌های رو باز و پر تردد شهری استفاده می‌شود که مقاومت بالای آن برای این محیط‌ها بسیار کاربردی است.

سنگ کف پارکینگ بازالت

بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ زیبایی و مقاومت بازالت است. سنگ بازالت بدلیل خصویات بی‌شمارش و ضد سر بودنش می‌تواند یک انتخاب امن نیز محسوب شود. با توجه به فضای پارکینگ خود می‌توانید سنگ بازالت را با ضخامت و رنگ‌های مختلف خریداری کنید.

سنگ مناسب پارکینگ

 سنگ کف پارکینگ مرمریت

سنگ مرمری سنگی بسیار زیباست که در طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارد اما این نوع سنگ دارای رگه‌های ناخالصی است و امکان دارد در صورت استفاده در کف پارکینگ شکسته شود. برای همین از سنگ مرمریت برای پارکینگ‌های فضای بسته با تردد کم استفاده می‌شود.

از سنگ‌های مرمریت با رگه‌های کمتر و درجات خوب در کف پارکینگ استفاده می‌شود. بهتر است از سنگ مرمری در پارکینگ روباز استفاده نگردد زیرا دچار تغییر رنگ می‌شود.

سنگ چینی برای کف پارکینگ

بعد از سنگ گرانیت مقاوم‌ترین و بهترین سنگ ساختمانی سنگ چینی است که هم استحکام بالایی دارد و هم زیباست و تنوع رنگی بسیاری دارد. این نوع سنگ جذب آب پایین دارد،  که در اثر تماس با رطوبت ظاهر خود را از دست نمی‌دهد.

سنگ‌های چینی و سنگ مرمریت بهتر است در پارکینگ‌های کمتر تردد و ساختمان‌های کوچک استفاده شوند تا فشار زیادی به آنها وارد نگردد.

 سنگ تراورتن برای کف پارکینگ

سنگ تراورتن از سنگ‌های پرطرفدار و محبوب در صنعت ساختمان است که این روزها معماران و طراحان بسیاری به استفاده از این نوع سنگ در ساختمان و مخصوصاً نمای آن روی آورده اند.

از سنگ تراورتن به دلیل وجود موج‌ها و رگه‌های ناخالصی و جنس آهکی که دارد در نمای ساختمان استفاده می‌شود. این سنگ زیبایی فوق العاده‌ای دارد.

سنگ تراورتن، خیلی در کف پارکینگ استفاده نمی‌شود. البته از نوع ضخیم و با درجات بهتر آن می‌توان در پارکینگ‌های با تردد کمتر و در جهت طراحی داخلی و زیبایی پارکینگ استفاده نمود.

در نهایت

در این مطلب به ویژگی سنگ مناسب کف پارکینگ و اینکه چه سنگی برای کف پارکینگ مناسب است؟ پرداختیم. برای خرید سنگ بازالت در کیفیت بالا از ایران بازالت اقدام نمایید.

سوالات متداول

  1. برای پارکینگ روباز از چه نوع سنگی برای کفپوش استفاده می شود؟
    بهترین گزینه سنگ گرانیت است که مقاومت بالایی دارد و خیلی زود فرسوده و شکسته نمی شود.
  2. برای پارکینگ هتل ها و ساختمان های لوکس از چه نوع سنگی استفاده می شود؟
    برای کف پارکینگ های لوکس از سنگ مرمریت که ظاهر جذاب و زیبایی دارد، استفاده می شود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *