کاربرد سنگ بازالت در باشگاه های ورزشی لاکچری و معمولی

کاربرد سنگ بازالت در نما باشگاه ورزشی

از آنجایی که نیاز است تا ورزشکاران در محیطی استاندارد و اصولی به فعالیت‌های ورزشی خود بپردازند، دکوراسیون و طراحی داخلی باشگاه‌های بدنسازی بسیار اهمیت پیدا می کند. از مواد و متریال مختلف می‌توان برای طراحی داخلی و دکوراسیون باشگاه‌های ورزشی استفاده نمود که پرکاربردترین این متریال‌ها سنگ می‌باشد. از انواع سنگ‌های مورد استفاده و کاربردی برای طراحی داخلی باشگاه‌های ورزشی سنگ بازالت است. در این مقاله به کاربرد سنگ بازالت در باشگاه‌ های ورزشی می‌پردازیم و با ویژگی‌های این سنگ کاربردی بیشتر آشنا خواهیم شد.

 لوکس سازی باشگاه‌های ورزشی با سنگ بازالت

چندی است که باشگاه‌های ورزشی بعد تجاری پیدا کرده اند و در دسته تجاری‌ها قرار می‌گیرند و خدمات مستقیمی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند پس به جذابیت‌های بصری در دکوراسیون داخلی نیاز دارند.

برای ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد و لوکس سازی باشگاه‌های ورزشی با سنگ بازالت، از طراحی مدرن استفاده می شود. بازالت نوعی سنگ آذرین است که از فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده است و ظاهری بسیار خاص، مدرن و زیبا دارد. طیف رنگی این سنگ از خاکستری تا رنگ سیاه می‌باشد که می‌توان فضایی لاکچری، جذاب و منحصر به فرد را خلق نمود.

میتوانیم برای طراحی داخلی و بیرونی باشگاه‌های ورزشی از سنگ بازالت استفاده نماییم. به طور کلی کاربرد سنگ بازالت برای نما، محوطه سازی و کفپوش و پله و راه پله می‌باشد.

کاربرد سنگ بازالت در باشگاه‌ های ورزشی

افزایش جذابیت بصری نمای باشگاه‌های ورزشی با سنگ بازالت

برای افزایش جذابیت بصری نمای باشگاه‌های ورزشی از سنگ بازالت استفاده می‌شود. روکش سنگ بازالت، فضایی لاکچری و تمیز و براق ایجاد میکند که در روحیه ورزشکاران تاثیر مثبت دارد.

سنگ بازالت از متریال‌های ساده است که می‌توان به روش‌های جدید در دکوراسیون داخلی از آن استفاده کرد و فضایی با ظاهر صنعتی و در عین حال لوکس برقرار نمود.

مطلب پیشنهادی: طراحی هتل با سنگ بازالت: ظرافتی بی انتها

مهم ترین کاربرد سنگ بازالت در باشگاه‌های ورزشی

از سنگ بازالت می‌توان در محوطه باز و محوطه بسته و داخلی فضای باشگاه استفاده نمود. این سنگ در کشور ما به وفور یافت می‌شود و از آنجایی که قیمت مناسب و ارزان‌تری نسبت به دیگر سنگ‌های ساختمانی دارد می‌ شود در بیشتر قسمت های باشگاه ها از آن با صرفه اقتصادی استفاده کرد.

استفاده از سنگ بازالت در کفپوش فضای خارجی باشگاه‌ها

با توجه به اینکه سنگ بازالت دارای استحکام و تراکم و دوام بالایی است، برای کفپوش محوطه بسیار گزینه خوبی است. این سنگ مقاومت حرارتی و گرمایی بالایی دارد و برای فضای بیرونی شهرهایی که دمای هوای آن بالاست، کفپوش سنگی مقاومی ایجاد میکند که آسیب پذیر نخواهد بود.

سنگ بازالت در برابر لغزش مقاومت بسیار بالایی دارد و ایمنی ورزشکاران در محوطه باشگاه حفظ می‌شود. می دانیم که بسیاری از ورزشکاران برای تمرینات و پیاده روی، از کتانی رانینگ استفاده می‌کنند؛ پس با وجود سنگ بازالت امکان لغزش و سرخوردگی برای آنها وجود نخواهد داشت.

 سنگ بازالت در کفپوش فضای داخلی باشگاه‌های ورزشی

کفپوش سنگ بازالت ظرافت و زیبایی خاصی دارد و برای لوکس نشان دادن فضای داخلی باشگاه، متریال مناسبی است. می توان از این سنگ در ورودی باشگاه‌ها، راهروها و فضای بین اتاق‌ها استفاده نمود.

استفاده از سنگ بازالت در حمام و سرویس بهداشتی باشگاه‌ها

اشاره شد که طراحی داخلی باشگاه‌ها برای لوکس نشان دادن و جذابیت بصری بسیار اهمیت دارد. با توجه به این مورد، از سنگ بازالت می‌توان در قسمت سرویس بهداشتی و حمام باشگاه استفاده کرد. این سنگ در برابر رطوبت، آب و بخار و گرما مقاومت بالایی دارد و یک انتخاب هوشمندانه برای ایجاد فضایی زیبا و فوق العاده مقاوم در سرویس بهداشتی و حمام می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران

کاربرد سنگ بازالت در نما باشگاه ورزشی

گفتیم که از سنگ بازالت برای طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان‌ها از جمله باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شود. کاربرد سنگ بازالت در نما باشگاه ورزشی، باعث زیبایی و جذابیت بیشتر ساختمان می‌شود. هرچه نمای ساختمان باشگاه ورزشی زیباتر دیده شود، فضایی انگیزشی و پر انرژی برای تمرینات و فعالیت‌های ورزشکاران ایجاد می‌شود.

نمای ساختمان از مهمترین قسمت‌های یک ساختمان می‌باشد که در جذب مخاطب تاثیر بسیار زیادی دارد. با طراحی نمای لوکس با سنگ بازالت می‌توانید انگیزه و اشتیاق بیشتری در عضو شدن ورزشکاران ایجاد نمایید. نمای خارجی باشگاه‌های ورزشی به اندازه فضای داخلی و دکوراسیون داخلی باشگاه‌ها در جذب ورزشکاران و مشتریان موثر است.  از مزایای سنگ بازالت در نمای باشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • عایق در برابر گرما و صدا
  • طیف رنگی متنوع از خنثی تا طوسی روشن و مشکی
  • تعمیر و نگهداری کم
  • صرفه‌جویی طولانی مدت در هزینه
  • کاهش استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده
  • سازگاری با محیط زیست و غیر سمی بودن آن

سنگ بازالت در نتمای باشگاه ورزشی

مقرون به صرفه بودن استفاده از سنگ بازالت در باشگاه‌های ورزشی

از موارد مهم در انتخاب متریال مناسب برای دکوراسیون داخلی و نمای باشگاه های ورزشی، در نظر داشتن زیبایی و استحکام و مقرون به صرفه بودن آن است. بازالت مزایای اقتصادی بسیاری دارد و بهترین گزینه برای طراحی داخلی باشگاه‌ها است.

همان طور که اشاره شده است، سنگ بازالت سنگ آتشفشانی است که در کشور ما به وفور یافت می‌شود؛ زیرا کشور ما زلزله خیز است و رشته کوه‌های بسیار زیادی دارد. وفور این متریال باعث کاهش قیمت آن می‌شود.

بازالت یک سنگ داخلی است و از آنجایی که نیازی به واردات این سنگ وجود ندارد قیمت آن با افزایش دلار، تغییر چندانی نمیکند.

از آنجایی که این سنگ دارای استحکام و مقاومت خوبی در برابر سایش و خوردگی است عمر طولانی‌تری نسبت به متریال دیگر دارد و مالکان در زمان کوتاه، متحمل هزینه‌های تعمیر و تعویض سنگ نمی‌شوند.

استفاده از سنگ بازالت در فضاهای مختلف باشگاه‌های ورزشی

از سنگ بازالت، علاوه بر نمای خارجی، کفپوش داخلی و طراحی داخلی باشگاه‌ها در مکان‌هایی چون دیوارهای پارکینگ، ستون‌ها، لابی، پله‌ها و راه پله‌ها نیز استفاده می‌شود.

طراحی داخلی فضای باشگاه‌ها با سنگ بازالت

برای طراحی داخلی فضای باشگاه‌ها، چیدمان اصولی لوازم در کنار معماری اصولی و مناسب را، باید در نظر داشت. برای ایجاد معماری اصولی و علمی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

 هماهنگی

بین المان‌های معماری و اکسسوری و وسایل، وجه اشتراکی ایجاد نمایید. در واقع باید همه این موارد با هم هماهنگی داشته باشند تا فضا، زیبا، لوکس و جذاب نشان داده شود.  به طور مثال برای فضای خاص و لوکس در سرویس بهداشتی و حمام می‌توان از سنگ بازالت با رنگ تیره و رگه‌های طلایی در کنار شیرآلات طلایی رنگ استفاده کرد. این هماهنگی باعث ایجاد معماری داخلی اصولی و علمی خواهد شد.

تضاد

استفاده از کنتراست یا تضاد در دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید بر روی المان خاصی تمرکز نمایید تضاد اهمیت پیدا خواهد کرد. کنتراست و تضاد در دکوراسیون و معماری داخلی با نور، بافت، اندازه، شکل و جهت ایجاد می‌گردد. مثلاً می‌توان دیواری را متفاوت‌تر از دیوارهای دیگر با بافت و متریالی دیگر طراحی نمود و آن را به عنوان نقطه کانونی در نظر داشت؛ تا فضای باشگاه خاص و منحصر به فرد دیده شود. استفاده از سنگ آهک و بازالت در ایحاد کنتراست، زیبایی خاصی ایجاد می‌کند و به چشمگیر شدن فضای داخلی باشگاه‌ها می‌افزاید.

سنگ بازالت در باشگاه بدنسازی

اهمیت رنگ سنگ بازالت در دکوراسیون باشگاه

می‌دانیم که طیف رنگی سنگ بازالت از رنگ‌های خنثی، خاکستری تا مشکی تیره می‌باشد. رنگ خاکستری مناسب افرادی است که می‌خواهند تمرکز بیشتری برای فعالیت‌های خود داشته باشند. استفاده از سنگ بازالت خاکستری، جایگزینی مناسب برای رنگ سفید است و در کنار رنگ آبی می‌تواند تمرکز خوبی برای ورزشکاران ایجاد نماید. این رنگ گزینه مناسبی برای یک باشگاه بدنسازی است و می‌تواند برای سالن‌های یوگا و یا اسپای لاکچری نیز استفاده شود.

در فضاهای ورزشی به دلیل وجود افراد زیاد، امکان آلودگی بیشتری هم وجود دارد. پس باید از متریال و رنگ‌های قابل شستشو در طراحی داخلی استفاده نمود. از آنجایی که سنگ بازالت، قابلیت شستشو و تمیز شدن راحت و آسانی دارد و در رنگ‌های خنثی و تیره وجود دارد، گزینه مناسبی  جهت استفاده برای باشگاه‌های ورزشی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: سنگ بازالت در نما

در نهایت

با توجه به مطالب این مقاله می‌توان اظهار داشت که سنگ بازالت برای ایجاد فضایی هیجان انگیز و پر انرژی جهت فعالیت بیشتر ورزشکاران موثر می‌باشد و همچنین برای ایجاد فضایی با تمرکز بیشتر جهت انجام فعالیت‌های تمرینی خاص ورزشکاران چون یوگا، بهترین گزینه است. برای خرید سنگ بازالت با قیمت مناسب می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه حرفه‌ای ایران بازالت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار

  1. آیا سنگ بازالت برای باشگاه ورزشی مناسب است؟
    بله به دلیل مقاومت، رنگ و قیمت، این سنگ انتخاب بسیار مناسبی برای همه باشگاه های ورزشی است.
  2. از سنگ بازالت در چه جاهای از باشگاه ورزشی می‌توان استفاده کرد؟
    در جاهایی مانند، راه پله، پارکینگ، کف، دیوار و نما

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *