استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران

سنگ بازالت استفاده شده در ساخت رستوران باگت سعادت آباد تهران

بازالت، یک سنگ طبیعی است که شکل و طرح زیبا و جذابی دارد و از این جهت در دکوراسیون داخلی کافه و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه نوع دکوراسیون یک کافه و رستوران می‌تواند در جذب مشتری کمک زیادی کند، استفاده از متریال طبیعی مانند سنگ، یکی از گزینه‌های مناسب برای طراحی داخلی رستوران و کافه است. سنگ بازالت، به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود، همواره مورد توجه معماران و طراحان دکوراسیون و سازندگان بنا می‌باشد و استفاده از آن در طراحی داخلی خانه‌ها، مغازه‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها بسیار زیاد شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات مهم در استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران بیشتر آشنا شویم.

کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون رستوران

از مهمترین کاربرد سنگ بازالت در رستوران، می‌توان به استفاده از آن به عنوان دیوارپوش و کفپوش، محوطه، حیاط و ساخت کانتر، اشاره داشت. در طراحی داخلی رستوران‌ها از سنگ بازالت در ساخت میزها و صندلی‌های مدرن و جذاب استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین موارد در استفاده از سنگ بازالت به عنوان یک متریال ساختمانی، نگهداری و حفظ آن می‌باشد. در نتیجه برای اینکه سنگ بازالت همواره زیبایی خود را داشته باشد به تمیز کردن اصولی آن اهمیت دهید تا زیبایی طبیعی سنگ همچنان حفظ گردد.

از آنجایی که سنگ بازالت، در طیف رنگی خاکستری تا سیاه وجود دارد، می‌تواند به عنوان کفپوش و پوشش دیوارها در رستوران ها مورد استفاده قرار گیرد. در نظر داشته باشید که برای طراحی و ساخت ستون‌ها از سنگ بازالت خاکستری و سیاه استفاده می‌شود تا هم فضایی مدرن و شیک ایجاد شود و هم تمیز شدن راحت تری داشته باشد.

کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون رستوران

طراحان دکوراسیون با خلق ایده‌های خلاقانه در طراحی داخلی رستوران‌ها، از سنگ بازالت به عنوان پوشش‌ برای دیوارهای بخشی از رستوران استفاده می‌کنند و با نورپردازی مدرن و اصولی بر روی آن نواحی، بازتاب نور جذاب و بیشتری ایجاد می‌شود.

طراحی دکوراسیون مدرن معمولاً با استفاده از متریال ترکیبی چون سنگ و چوب و فلز است که می‌توان فضای خاص و منحصر به فردی را در رستوران ایجاد نمود. می‌توانید با ترکیب سنگ بازالت و متریال چوب و فلز، دکوراسیون جذاب و باشکوهی در رستوران خلق نمایید تا جذب مشتری بیشتر شود و فضای آرامش بخشی ایجاد گردد.

با توجه به موارد ذکر شده استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون رستوران، یک انتخاب هوشمندانه است و می‌توان از زیبایی ظاهری و طبیعی این سنگ در جذب مشتری و فروش بیشتر، استفاده نمود.

کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون کافه

برای طراحی و دیزاین دکوراسیون کافه می‌توان به قسمت‌هایی مانند دیوارها، کفپوش، پیشخوان میزها، صندلی‌ها و پله‌ها اشاره داشت . از انواع سنگ بازالت برای طراحی داخلی و دکوراسیون قسمت‌های مختلف کافه استفاده می‌شود و باید به نوع فرآوری سنگ‌ها نیز، توجه نمود.

کفپوش کافه با سنگ بازالت

از کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون کافه، می توان به استفاده از آن به عنوان کفپوش اشاره داشت.  از آنجایی که سنگ بازالت مانع لیز خوردن افراد می‌شود،  سنگی کاربردی و مطمئن برای استفاده در سنگفرش خیابان و مغازه‌ها و کافه‌ها است. از این متریال، همواره در کفپوش کافه ها استفاده میشود.

سنگ های بازالت در ابعاد و اشکال مختلف برش می‌خورند و با قیمت مناسب می‌توان از آنها را برای استفاده در کف کافه و ساخت کانتر بهره برد.

از مزیت استفاده از سنگ بازالت در کفپوش رستوران‌ها و کافه ها، می‌توان به تمیز شدن راحت و آسان آنها اشاره داشت. از آنجایی که کافه ها فضایی پر تردد و پر رفت و آمد می‌باشند باید سنگی انتخاب نمود که به راحتی تمیز گردد و آلودگی و کثیفی بر روی سنگ خیلی نمایان نشود. پس سنگ بازالت در رنگ‌های تیره انتخاب مناسبی برای کفپوش کافه ها است.

استحکام سنگ بازالت در برابر فشار و ضربات و استفاده زیاد، مثال زدنی است و می‌تواند گزینه مناسب و ایده‌آلی برای سنگفرش و کف کافه و رستوران‌ها باشد.

کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون کافه

استفاده از سنگ بازالت در پیشخوان یا کانتر کافه و رستوران

از قسمت‌های دیگری که می‌توان در کافه از سنگ بازالت، استفاده کرد؛ قسمت پیشخوان و یا کانتر کافه و رستوران است. این قسمت معمولاً از سنگ یک تکه، طراحی و ساخته می‌شود که می‌توان از سنگ بازالت اسلب و یک تکه، برای طراحی و ساخت پیشخوان کافه استفاده نمود.

سنگ بازالت، عایق رطوبت و حرارت می‌باشد پس یک گزینه ایده آل و هوشمندانه برای استفاده در پیشخوان است. می‌توان انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و غذاها را بر روی آن قرار داد. برای  قرار دادن انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد روی کانتر کافه نگران نباشید و از آسیب نخوردن و ترک نخوردن به سنگ بازالت، اطمینان کامل داشته باشید.

کانتر ساخته شده از سنگ بازالت، با رعایت اصول نگهداری، سالیان سال طول عمر دارد. به راحتی تمیز می‌شود و آثاری از لکه نوشیدنی و مواد غذایی در صورت تمیز کردن به موقع، روی آن باقی نمی‌ماند.

مطلب پیشنهادی: نقش سنگ بازالت در معماری سنتی ایران

 کاربرد سنگ بازالت در دیوارهای کافه و رستوران

سنگ بازلت، یک متریال مناسب برای دیوارهای کافه و رستوران است. می‌توان از این سنگ به صورت یک تکه و اسلب استفاده نمود. با توجه به طیف رنگی سنگ بازالت که از خاکستری تا سیاه است می تواند یک گزینه مناسب برای دکوراسیون با هر سبکی ‌باشد که بیشتر برای طراحی دیوارهای به سبک مدرن و مینیمال، استفاده می‌شود .

ساخت میز و صندلی‌های کافه و رستوران از سنگ بازالت

در ساخت میز و صندلی‌های رستوران و کافه می توان از سنگ بازالت استفاده نمود.  بسیاری از کافه‌ها یک فضای باز را برای برخی از مشتریان خود که علاقه به نشستن در فضای باز دارند، طراحی می‌کنند. در این فضا، بهترین گزینه برای متریال میز و صندلی، سنگ بازالت است. زیرا این سنگ در برابر باران و نور آفتاب مقاوم است و آسیب نمی‌بیند.

کاربرد سنگ بازالت در پله‌های کافه و رستوران

برای طراحی پله‌های کافه و رستوران، استفاده از متریال سنگ بسیار ایده خوبی است؛ زیرا حس خوشایندی را به مخاطبین القا می‌کند. سنگ استفاده شده در پله باید در برابر سرخوردگی مقاومت و استحکام داشته باشد. پله‌های ساخته شده از سنگ بازالت در برابر سایش و خوردگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و بهترین گزینه برای پله‌های کافه و رستوران است.

طراحی پله‌های کافه و رستوران را می‌توان به سبک مدرن و کلاسیک با سنگ بازالت انجام داد. پله ها می‌توانند به شکل منظم و یک شکل باشند و یا طراحی نامنظم و خاص و منحصربفردی را داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: سنگ بازالت برای رمپ پارکینگ

مزیت استفاده از سنگ بازالت در کفپوش کافه و رستوران‌ها

از آنجایی که کافه‌ها و رستوران‌ها محل رفت و آمد می‌باشند و مشتری‌های بسیار زیادی در طول شبانه روز در این مکان رفت و آمد دارند، استفاده از متریالی که مقاومت بالایی در برابر آسیب و فرسودگی داشته باشد بسیار اهمیت دارد. همانطور که در این مطلب بارها به آن اشاره شد، سنگ بازالت مقاومت و استحکام خوبی در برابر ضربه و ساییدگی دارد. در ادامه به مزیت های بیشتری از کفپوش بازالتی اشاره می‌کنیم.

ضد لغزش بودن سنگ بازالت

از آنجایی که سنگ بازالت یک سنگ ضد لغزش است در مسیرها و جاده‌ها و فضای باز از آن استفاده می شود. با استفاده از این سنگ در ساخت کفپوش، در باران و برف و مناطق یخ زده، خطر سرخوردگی برای افراد ایجاد نمی شود.

سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران

 تمیز کردن آسان سنگ بازالت

به طور طبیعی این سنگ در برابر لکه‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و در صورت ریخته شدن چیزی بر روی آن می‌توان با یک دستمال نمدار آن را پاک نمود تا اثری از لکه باقی نماند.

برای پاک کردن و تمیز کردن سنگ بازالت به پاک کننده‌های مخصوص و گران قیمت نیازی نیست و همانطور که اشاره شد با یک دستمال نمدار، لکه به راحتی پاک می‌شود.

 دوام و استحکام سنگ بازالت

کاشی های بازالتی برای اینکه به روکش صاف و براق تبدیل شوند، صیقل داده میشوند و در کافه‌ها و رستوران‌ها از آن ها استفاده میشود. این کاشی‌ها در اثر استفاده و راه رفتن آسیبی نمی‌بینند و مقاومت خوبی در برابر لکه، رطوبت و ساییدگی دارند.

کاشی بازالتی به راحتی تغییر شکل نداده و در برابر اسیدها و قلیاها از استحکام بالایی برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی: طراحی خلاقانه ساختمان تجاری و مسکونی با سنگ بازالت

ضد میکروب بودن سنگ بازالت

کاشی‌های بازالتی دارای ترکیب شیمیایی خاصی هستند و به طور طبیعی ضد باکتری و غیر متخلخل می‌باشند و از آنها می‌توان در داخل و خارج از کافه بدون نگرانی از رشد میکروب و کپک استفاده نمود. از سنگ‌های بازالتی در کفپوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل ضد میکروب بودن آن استفاده فراوان می‌شود.

مزیت استفاده از سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران

  • طول عمر و دوام بسیار زیاد
  • افزایش ارزش فضا و مکان
  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • زیبایی همیشگی
  • وجود بافت طبیعی و خاص
  • القاء حس خنکی در محیط
  • تنوع در طرح و رنگ
  • نگهداری و شستشوی راحت و آسان

ایده‌های جذاب برای کفپوش کافه و رستوران

متریال کفپوش از موارد بسیار مهمی است که بهتر است با سبک انتخابی هماهنگی داشته باشد. می‌توان از سرامیک‌ها و سنگ ها و کفپوش‌های شیشه‌ای سه بعدی و یا چوبی برای رستوران و کافه استفاده کرد. مهمترین موارد در انتخاب کفپوش رستوران و کافه مواردی چون قابلیت شستشو و ضد باکتری بودن، دوام و استحکام و ضد رطوبت بودن، باید اهمیت داده شود.

 طراحی کفپوش و دیوارپوش کافه و رستوران‌ها

در طراحی کفپوش و دیوارپوش کافه و رستوران‌ها، به هماهنگی بین متریال و رنگ‌ها دقت داشته باشید. اگر بین المان‌های معماری و اکسسوری و وسایل استفاده شده وجه اشتراک وجود داشته باشد و با هم هماهنگ باشند، فضا لوکس و خاص‌تر نشان داده می‌شود.

در نهایت

استفاده و کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران دارای مزایای زیادی است. این سنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت، خوردگی و سایر شرایط آب و هوایی، بسیار کاربردی است. همچنین،  سنگ بازالت دارای طرح و رنگ بسیار زیبا و جذابی است که می‌تواند به صورت طبیعی یا پرداخته شده استفاده شود. این سنگ قابلیت ترکیب با مواد دیگر مانند چوب و فلز را دارد و می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در کافه‌ها استفاده شود. همچنین، سطح نامنظم بازالت می‌تواند به عنوان یک عنصر طبیعی و جذاب در دکوراسیون کافه استفاده شود. برای خرید سنگ بازالت با بهترین قیمت  و کیفیت موجود در ایران می‌توانید همین الان با ما تماس بگیرید و فرم پر کنید تا با شما تماس بگیریم

سوالات متداول کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون کافه و رستوران

  1. چرا از سنگ بازالت در پله‌های کافه و رستوران استفاده می شود؟
    زیرا در برابر خوردگی و سایش مقاومت خوبی دارد.
  2. نگهداری و تمیز کردن سنگ بازالت چگونه است؟
    می‌توان با یک دستمال نمدار و نرم آن را پاک نمود تا اثری از لکه بر روی سنگ، باقی نماند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *