بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست؟سنگ بازالت در رمپ پارکینگ؟

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ

برای ساخت یک ساختمان شیک و کاربرپسند باید موارد زیادی در نظر گرفته شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان که برای اجرای آن به سنگ ساختمانی نیز نیاز است، رمپ پارکینگ است. شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که بدانید بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ کدام سنگ است؟ به این خاطر که برای این بخش از ساختمان و انتخاب سنگ مناسب باید ویژگی‌های خاصی را در نظر گرفت. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع سنگ رمپ پارکینگ صحبت کنیم.

رمپ پارکینگ چیست؟

قبل از شروع مطلب بد نیست در ابتدا با معنای رمپ پارکینگ آشنا شویم و در مورد آن اطلاعات اندکی کسب کنیم. رمپ به طور کلی به هر سازه‌ای اطلاق می‌شود که برای اتصال دو سطح غیر همسطح استفاده شود. چنین بخشی در معماری یک پارکینگ به خودروها اجازه می‌دهد به بخش‌های مختلف پارکینگ و حتی طبقات مختلف رفت و آمد کنند. یکی از بهترین حالات برای ساخت رمپ پارکینگ این است که شیب آن در اندازه‌ای کاملا استاندار قرار بگیرد و متریال استفاده شده در آن به گونه‌ای باشد که باعث سرخوردن ماشین‌ها نشود. بنابراین شناخت انواع سنگ رمپ پارکینگ در این زمینه ضروری است.

مقاله پیشنهادی: سنگ فرش چیست؟

سنگ بازالت در رمپ پارکینگ

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ برای تراس و بالکن

بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ

کاملا مشهود است که برای ساخت رمپ پارکینگ از سنگ‌های ساختمانی متفاوتی استفاده می‌شود. با این حال سنگ مناسب باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. برای مثال سنگ‌هایی با سطح زبر گزینه مناسبی برای رمپ هستند. سنگ بازالت در رمپ پارکینگ نیز یکی از گزینه‌های بسیار کاربردی است. سنگ‌ های زیادی نیز برای این منظور وجود دارد و برای مثال گرانیت مشکی نطنز یکی از این انواع مورد استفاده برای رمپ پارکینگ است. در ادامه به بررسی سه نوع از انواع سنگ رمپ پارکینگ خواهیم پرداخت که بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارد.

مقاله پیشنهادی: بهترین سنگ برای راه پله

بازالت در محوطه و پارکینگ

سنگ بازالت

تمامی انواع سنگ بازالت گزینه مناسبی برای کفپوش رمپ پارگینگ هستند. یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام استفاده از سنگ توسط کارفرمایان استحکام آن است. همانطور که می‌دانیم رمپ پارکینگ باید از استحکام بالایی برخوردار باشد، چون دایما ماشین‌هایی با وزن زیاد در حال حرکت روی آن هستند. سنگ بازالت نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.  سطوح این سنگ به علت فلیم پذیر بودند، بهترین گزینه برای ایجاد یک شیب ملایم و بسیار مناسب است.

مقاله پیشنهادی: معایب سنگ بازالت

گرانیت مشکی نطنز

این سنگ همانطور که از نام آن پیداست، دارای طیف رنگی مشکی تا نوک مدادی است. را می‌توان جز مقاوم‌ترین انواع گرانیت دانست. این سنگ مقاومت مثال زندنی در برابر گرما و سرمای شدید دارد. درحرارت بالا تغییر شکل نمی‌دهد و در سرمای شدید نیز در برابر یخ زدگی مقاوم است و ترک نمی‌خورد.

انواع سنگ رمپ پارکینگ

سنگ تراورتن

سنگ‌های تراورتن نیز از انواع سنگ رمپ پارکینگ که کاربرد زیادی دارد. البته این سنگ‌ها معمولا قیمت بالایی دارند و ممکن است کمی برای خریداران از این نظر مشکل ایجاد کنند. این سنگ علاوه بر زیبایی دوام بالایی دارد و با زبری زیادی که دارد می‌تواند برای رمپ پارکینگ گزینه مناسبی باشد.

سنگ مرمریت

همه ما با ویژگی‌های سنگ مرمریت آشنا هستیم. این سنگ‌ها با تراکم بالایی که دارند جز بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ هستند. در خرید سنگ رمپ پارکینگ باید به تراکم آن به ویژه توجه بسیار بالایی کرد. البته سنگ مرمریت نیز از قیمت تقریبا بالایی برخوردار است و ممکن است برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد.

مقاله پیشنهادی: اصول تمیز کردن سنگ 

گرانیت مشکی نطنز و بازالت را از کجا بخریم؟

ایران بازلت یکی از شرکت‌های فروش گرانیت مشکی نطنز و بازالت است. این کارخانه تولید تخصصی با سه قله بر تولید در عرض های ۴۰ – ۶۰-۸۰-۱۲۰ و اسلب ضخامت(قطر سنگ) دو سانت کامل و ضخامت‌های کامل یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب سنگ بازالت و مشکی نطنز در رمپ پارکینگ است. سنگ‌های تولید شده در توسط این شرکت رنگی کاملا مشابه بتن اکسپوز (بتن نمایان) دارند که آرشیتکت‌ها در طراحی مدرن به استفاده از آن علاقه زیادی دارند. گرانیت مشکی نطنز بسیار سبک است و چسبندگی بالایی نسبت به ملات دارد. همچنین قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه یکی دیگر از گزینه‌هایی است که ایران بازلت را به یک گزینه بسیار مناسب برای انتخاب مشتریان تبدیل کرده‌است. همچنین سنگ‌های بازالت تولید شده در این مجتمع همگی عایق حرارت هستند و به صورت صد در صد طبیعی تولید می‌شوند که با سورت یکدستی که دارند و بدون بازی رنگ و موج می‌توانند بهترین گزینه برای رمپ پارکینگ باشند.

سوالات متداول

  1. آیا بازالت برای رمپ پارکنیگ مناسب است؟
    بله با توجه به خصوصیات بازالت، از جمله مقاومت بالای آن و قیمت مناسب، سنگ بازالت می‌تواند گزینه بسیاری خوبی باشد.
  2. بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ چیست؟
    از سنگ هایی نظیر گرانیت، تراورتن، مرمریت و بازالت می‌توان در رمپ استفاده کرد، اینکه کدام بهترین است بسته به بودجه و نظر شماست.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *