انواع سنگ برای تراس و بالکن | سنگ بازالت برای بالکن مناسب است؟

سنگ برای تراس

هنگام انتخاب انواع سنگ برای تراس و بالکن بهتر است به ویژگی ها و مزایای هر یک از سنگ ها توجه کنید. با توجه به شرایط محیط بالکن خود می توانید مناسب ترین نوع سنگ تراس را انتخاب و خریداری کنید. داشتن بالکن مناسب چه در ساختمان سازی مدرن و چه سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بازار سنگ، انواع سنگ برای تراس و بالکن وجود دارند که به مهمترین کاربرد آنها در تراس می توان برای دیوار، کف پوش و نرده های سنگی بالکن اشاره کرد. اگر چه می توانید سایر مصالح ساختمانی را برای تراس و بالکن خود انتخاب کنید، اما بدون شک استفاده از سنگ برای تراس مزایا و ویژگی های خاص خودش را دارد که در بهترین حالت می تواند باعث استحکام و افزایش طول عمر بنای شما شود. برهمین اساس ما در این مقاله از ایران بازالت سعی کرده ایم انواع سنگ برای بالکن را مورد بررسی قرار دهیم. همین اول بگوییم که اگر می‌خواهید بدانید که سنگ بازالت برای بالکن مناسب است یا خیر؟ جواب مثبت است و با توجه به ویژگی‌های انواع سنگ بازالت مانند عایق بودن، مقوامت در برابر گرما و سرما می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای تراس شما. در ادامه به شما بیشتر کمک خواهیم کرد تا بهترین سنگ را انتخاب نمایید. همراهمان باشید.

مقاله پیشنهادی: سنگ فرش چیست؟

چه معیارهایی را باید در انتخاب سنگ تراس در نظر بگیریم؟

همانطور که می‌دانید به دلیل تاثیر تراس و بالکن در زیبایی نمای ساختمان، این نکته بسیار مهم است که سنگ‌های مناسبی را در این فضا به کار ببرید که نه تنها خللی در زیبایی نمای ساختمان ایجاد نکند، بلکه باعث جذاب‌تر شدن آن نیز بشود. همچنین رنگ سنگ‌های به کار رفته در تراس باید با سایر اجزا و نمای ساختمان هماهنگ باشد. از آنجایی که بعضی تراس‌ها آفتاب‌گیر هستند، در انتخاب سنگ نباید از سنگ‌های با رنگ تیره استفاده کرد؛ زیرا جذب نور آن‌ها بالاست و دچار تغییر ظاهر و رنگ‌پریدگی می‌شوند، همچنین استفاده از سنگ‌های با رنگ روشن در تراس باعث روشن‌تر شدن فضای خانه نیز می‌شود. در تراس‌های فاقد سقفی که در تماس با بارش باران هستند نیز باید از سنگ‌های مقاوم در برابر رطوبت و با جذب آب پایین استفاده کرد، تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

مزایای سنگ تراس

اگر به دنبال بازسازی کف، دیوار و سنگ فرش بالکن خود هستید می توانید از انواع سنگ برای تراس استفاده کنید. انتخاب سنگ های تزیینی مانند بازالت و مرمر برای تراس و بالکن این امکان را به شما می دهد تا بتوانید یک فضای دلنشین و متفاوتی را در محیط تراس خود ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی: فرق سنگ گرانیت با مرمر

این در حالی است که امروزه استفاده از سنگ های طبیعی برای نمای خارجی ساختمان، گاردن روف و محوطه سازی رواج زیادی پیدا کرده است چون تنوع آنها بسیار زیاد است و به راحتی می توانید انواع سنگ طبیعی را برای تراس خود انتخاب کنید. از طرفی هم سنگ های طبیعی زیبای ظاهری خاصی دارند که به راحتی با محیط اطراف و سایر اجزاء تشکیل دهنده محیط تراس شما از نظر رنگ، بافت و طرح ست می شوند و زیبایی محیط را بهبود می بخشند.

سنگ برای بالکن

مقاله پیشنهادی: بهترین سنگ برای حیاط

از ویژگی های منحصر به فرد سنگ طبیعی مانند بازالت برای بالکن می توان به مقاومت و استحکام زیاد آنها اشاره کرد که از این لحاظ باعث افزایش طول عمر کف پوش یا دیوارهای تراس شما می شوند. در کنار همه این ویژگی ها، باید توجه داشته باشید که سنگ های طبیعی نیازی به نگهداری و ترمیم و بازسازی زیادی ندارند و از این لحاظ استفاده از آنها در بالکن می تواند مقرون به صرفه و مناسب باشد.

مهم ترین ویژگی‌های سنگ تراس

همانطور که می‌دانید نمی‌توانیم از سنگ‌های متنوعی در بخش بالکن استفاده کنیم؛ زیرا این قسمت در معرض تابش آفتاب، بارش باران و هوای آزاد است و به راحتی ممکن است سنگ‌های به کار رفته در آن آسیب ببینند. بنابراین در انتخاب بهترین سنگ تراس باید ویژگی های زیر را مد نظر داشته باشید:

  • مقاوم در برابر شرایط آب‌وهوایی گوناگون: سنگ تراس به دلیل تماس با هوای آزاد، رطوبت باران و نور خورشید به راحتی می‌تواند دچار ترک و فرسایش شود؛ بنابراین باید سنگی را انتخاب کنیم که در برابر تغییرات آب و هوایی در هر اقلیمی مقاوم باشد.
  • ضخامت مناسب: معمولا برای کف بالکن از سنگ‌هایی با ضخامت حداقل دو سانتیمتر استفاده می‌شود، به این ترتیب در برابر فشار و تغییرات وزنی تحمل بالاتری خواهند داشت.
  • جذب آب پایین: همانطور که گفتیم سنگ تراس به دلیل اینکه در معرض بارش برف و باران قرار دارد، ممکن است با جذب آب دچار فرسایش و خوردگی شود. همچنین تغییرات دما، انبساط و انقباض منجر به ترک خوردن آن شود، بنابراین باید سنگی را انتخاب کنیم که در برابر این تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد و جذب آب پایینی داشته باشد.
  • مقاوم در برابر نور خورشید: تراس‌های آفتاب‌گیر به این دلیل که بسیار در معرض تابش خورشید هستند دچار تغییر رنگ می‌شوند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از سنگ‌هایی مانند تراورتن استفاده شود که بتوانند زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند.
  • جلوگیری از لغزش: در نظر داشته باشید که نباید برای کف تراس از سنگ‌های صیقلی و صاف مانند مرمر استفاده کنید؛ زیرا با بارش باران و برف سطح آن‌ها لغزنده می‌شود و خطرناک خواهد بود. بنابراین بهتر است که سنگ‌هایی را به کار ببرید که سطح تراش خورده‌ای دارند.
  • امکان شستشو: همانطور که می‌دانید به دلیل جریان هوای آزاد، تراس در معرض گرد و غبار و آلودگی‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین باید از سنگ‌هایی در کف و دیوارها استفاده شود که قابلیت شستشو داشته باشند.

انواع سنگ برای تراس و بالکن

استفاده از انواع سنگ برای تراس و بالکن علاوه به بهبود ظاهری و تاثیری که بر زیبایی و جذابیت محیط اطراف دارد می تواند از نظر مقرون به صرفه و بادوام و مستحکم بودن گزینه بسیار مناسبی باشد. اما انواع سنگ های طبیعی مختلفی برای تراس وجود دارند که عبارتند از:

گرانیت

سنگ گرانیت به عنوان یک سنگ طبیعی برای تراس های بدون سرپوش مناسب است و دوام بسیار زیادی در برای سرما و گرما دارد که در ضخامت های 1.5 سانتی متر ممکن است برای نمای خارجی بالکن ها بسیار مناسب باشد. این نوع سنگ در برابر گرد و غبار و رطوبت بسیار مقاوم بوده که از این لحاظ به نظر می رسد کاربرد زیادی در تراس و بالکن ها دارد.

سنگ تراورتن

یکی از سنگ‌های پرکاربرد در تراس سنگ تراورتن است که در دو نوع موج‌دار و بدون موج در بازار موجود است. سنگ تراورتن طرح و رنگ‌های متنوعی دارد و بیشتر در نمای ساختمان و تراس به کار می‌رود. سنگ تراورتن از جنس آهک است و به دلیل ظاهر متخلخل استحکام بالایی در برابر تغییرات جوی دارد و دچار انقباض و انبساط نمی‌شود. همچنین قیمت مقرون به صرفه‌‌ی این سنگ باعث شده که جز اولین گزینه‌های طراحان باشد.

سنگ مرمر

این سنگ در برابر گرانیت سختی کمتری دارد اما همچنین در برابر گرد و غبار آب و سایش دوام مناسبی دارد. یکی از ویژگی های سنگ مرمر برای بالکن، زیبایی ظاهری آن است که جذابیت خاصی را به محیط اطراف می بخشد. اما استفاده از آن به عنوان کف پوش در تراس نیاز به نگهداری و ترمیم و بازسازی دارد.

سنگ بازالت در بالکن

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی

سنگ بازالت

سنگ بازالت برای بالکن و تراس مناسب است؟ آیا می‌توان از سنگ بازالت در تراس و کف آن استفاده کرد؟ بازالت از نظر سختی، تا حدودی شبیه به سنگ گرانیت است و جزء یکی از سنگ های همه کاره و محبوب در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. از طرفی سنگ بازالت از نظر عایق حرارتی بودن ویژگی منحصر به فردی را در میان سایر سنگ های ساختمانی دارد. سنگ بازالت دوستدار محیط زیست، غیرسمی، غیر قابل انفجار و غیر قابل اشتعال است. همه این ویژگی ها سنگ بازالت را به یکی از بهترین سنگ ها برای تراس تبدیل کرده است که به راحتی می توانید سنگ بازالت مورد نیاز خود برای بالکن را از ایران بازالت خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی: معایب سنگ بازالت

سنگ بازالت کار شده در بالکن

اگر به دنبال سنگ بازالت برای اهداف مختلف در ساخت و ساز از محوطه سازی تا تعمیر تراس خود هستید می توانید سایر ویژگی ها و خصوصیات آن را در نظر بگیرید:

  • رنگ بازالت همدان مشابه رنگ بتن اکسپوز بوده که این ویژگی در طراحی مدرن محبوبیت و اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • سنگ بازالت بسیار سبک بوده و قدرت چسبندگی بسیار بالایی به ملات دارد که این ویژگی استفاده از بازالت را برای محیط هایی مانند تراس مناسب می کند.
  • سنگ بازالت در سرما و گرمای شدید مقاومت بسیار بالایی دارد. بدون شک استفاده از این سنگ در محیط هایی مانند تراس از این لحاظ که یخ نمی زند و ترک نمی خورد و در دمای بالا تغییر شکل نمی دهد بسیار مهم است.
  • سنگ بازالت برای تراس از نظر قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و صد در صد از سنگ های طبیعی و مواد مذاب زمین ساخته شده است.

مقاله پیشنهادی: عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

تهیه سنگ بازالت برای بالکن با بهترین کیفیت و قیمت

انواع سنگ های طبیعی که برای تراس و بالکن مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است قیمت های مختلفی داشته باشند. تعیین قیمت سنگ برای بالکن به عوامل مختلفی مانند نوع، ابعاد و ضخامت سنگ و حتی نوع فرایند های انجام شده بر روی آنها بستگی دارد. این در حالی است که شما می توانید برای خرید سنگ بازالت با قیمت مناسب برای بالکن و تراس، به طور مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه ای، سنگ مورد نیاز خود را از تامین کنندگان بزرگ سنگ های ساختمانی مانند ایران بازالت خریداری کنید. خدمات منحصر به فرد مانند خرید اینترنتی سنگ برای تراس و مشاوره آنلاین برای انتخاب و حتی پرسیدن قیمت سنگ برای تراس در ایران بازالت به شما کمک می کند تا راحت تر و سریع تر بتوانید سنگ مورد نیاز خود برای بالکن را انتخاب و خریداری کنید. اگر به دنبال ایده برای نمای زیبای بالکن خود هستید اینجا را کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: کفپوش مناسب حیاط خانه ویلایی

سوالات متداول

  1. بهترین سنگ ها برای بالکن کدامند؟
    بسته به سلیقه و بدوجه تان می‌توانید از سنگ های نظر مرر، گرانیت، بازالت و … استفاده کنید.
  2. آیا سنگ بازالت برای بالکن مناسب است؟
    بله، سنگ بازالت یک سنگ همه فن حریف است و به دلیل ویژگی منحصربفردش می‌تواند علاوه بر زیبایی، هزینه کمتری روی دست شما بگذارد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *