عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

اگر چه عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت بسیار زیاد هستند، اما مهمترین عامل تعیین کننده در قیمت آنها، نوع سنگ بازالت است. این در حالی است که در هنگام خرید سنگ بازالت از سنگ فروشی ها ممکن است با قیمت های مختلف و حتی سرسام آوری روبرو شوید که در نهایت شما را از خرید سنگ بازالت منصرف کنند. اما با شناخت عواملی که بر قیمت گذاری سنگ های ساختمانی از جمله بازالت تاثیر دارند، می توانید سنگ ساختمانی مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب با توجه به کیفیت آنها تهیه و خریداری کنید.

برای تعیین قیمت سنگ بازالت، اول بهتر است بدانید چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارند؟ در مرحله بعد به دنبال سنگ فروشی های معتبر برای تامین سنگ بازالت مورد نیاز خود باشید. بر همین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از ایران بازالت، مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ بازالت را مورد بررسی قرار دهیم. 2 عامل تاثیر گذار در قیمت بازالت نوع و کیفیت آن است. پس اگر به دنبال خرید سنگ بازالت از انواع سنگ های مصالح ساختمانی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت هستید، ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

قیمت انواع سنگ بازالت به چه عواملی بستگی دارد؟

به دلیل وجود گدازه های آتشفشانی در سنگ های بازالت، بیشتر آنها به رنگ های تیره دیده می شوند. برای همین کاربرد سنگ بازالت به عنوان سنگ تیره بسیار زیاد است. البته سنگ های بازالت خاکستری و با رنگ مایل به سبز هم در برخی موارد یافت می شود. انواع سنگ های بازالت را می توان از نظر شیمیایی و سنگ نگاری به دو گروه طبقه بندی کرد که عبارتند از:

  • بازالت‌ های تولئیتی: بازالت های تولئیتی حاوی 45 تا 63 درصد سیلیس و غنی از آهن هستند و شامل تولئیت ها (بازالت هایی با پیروکسن فقیر از کلسیم) می شوند.
  • بازالت های قلیایی: حاوی الیوین و معمولاً اوژیت دیوپسیدی یا تیتانیفر هستند. کانی های گروه فلدسپاتوئید در تعداد زیادی از سنگ های بازالتی متعلق به گروه قلیایی وجود دارند.

قیمت انواع سنگ بازالت

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ برای تراس و بالکن

مهمترین کاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازی

کاربرد سنگ بازالت در صنعت ساختمان غیر قابل شمارش است. سنگ بازالت به عنوان یک سنگ همه کاره هم در دکوراسیون داخلی و هم نمای خارجی ساختمان ها کاربرد زیادی دارد، از جمله:

سنگ بازالت با توجه به ویژگی های منحصر خاصی که دارد به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کند. سنگ بازالت از گرم شدن بافت های اطراف جلوگیری می کند. بنابراین، سنگ به طور فعال برای عایق بندی دودکش های حمام ها و اتاق هایی که رژیم دما نقش مهمی در ایمنی دارد، استفاده می شود.

از کاشی های ساخته شده از سنگ بازالت برای برای کارهای نما یا دکوراسیون داخلی استفاده می شود. چون با توجه به طرح های خاص و ویژه ای که دارند به فضای داخلی ظاهری زیبا و محکمی را می بخشد. کاشی های بازالت به عنوان کاشی های کف، روکش های ساختمانی، دیوارپوش های تزئینی، بناهای تاریخی و سایر اشیاء زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت خاص خودش را دارد.

سنگ بازالت در ساخت و ساز به عنوان سنگ قلوه سنگ، پرکننده برای بتن، به عنوان مصالح ساختمانی برای سنگفرش خیابان ها، در فرآیند تولید محصولات سنگ ریخته گری کاربرد بسیار زیاد و متنوعی را دارد. همچنین در نمای خارجی ساختمان هم استفاده می شود که باعث استحکام و افزایش طول عمر ساختمان می شود. . سنگ بازالت خرد شده برای پایه جاده، بتن، آسفالت، بالاست راه آهن و اهداف دیگر استفاده می شود. حتی در برخی مناطق از سنگ بازالت به جای سنگ آهک به عنوان پایه مشترک برای ساخت و ساز استفاده می شود.

به طور کلی از این سنگ نه تنها به صورت بازیافتی، بلکه به صورت دال های طبیعی محکم برای تزئین ساختمان ها استفاده می شود.

سنگ بازالت برای نما و قیمت آن

عوامل موثر و تعیین کننده قیمت سنگ بازالت

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت همانند کاربردهای آن بسیار است. از مهمترین این عوامل می توان به نوع سنگ و کیفیت آن اشاره کرد. بدون شک قیمت انواع سنگ های ساختمانی با توجه به کیفیت آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. از سایر عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت سنگ: هر چه صخامت سنگ بیشتر باشد، بالتبع از نظر قیمتی هم گران تر خواهد بود. چون ضخامت سنگ تاثیر بسیار زیادی بر روی استحکام و دوام آن دارد.
  • ابعاد سنگ: همچنین سنگ هایی با ابعاد بزرگ تر، قیمت بیشتری دارند چون مساحت بیشتری از ساختمان و محیط اطراف را پوشش می دهند.
  • رنگ سنگ: برخی از سنگ ها با رنگ های خاص و محصر به فرد ممکن است نسبت به سنگ های دیگر گران تر باشند.

اگر به دنبال سنگ های باکیفیت برای ساختمان سازی و استحکام و افزایش طول عمر ساختمان خود هستید، بهتر است سنگ بازالت مورد نیاز خود را از مراکز تهیه و تامین سنگ بازالت و عمده فروشی های معتبر مانند ایران بازالت خریداری کنید تا خیالتان بابت قیمت واقعی سنگ بازالت راحت باشد. مطمئن باشید سنگ های ساختمانی با قیمت پایین کیفیت لازم برای ساخت و ساز را ندارند و حتی ممکن است تاثیر منفی بر روی طول عمر ساختمان شما داشته باشند. به نحوی که مجبور به صرف هزینه اضافی برای تعمیر و بازسازی ساختمان خود می شوید.

مقاله پیشنهادی: معایب سنگ بازالت

سوالات متداول درمورد عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

  1. چگونه بهترین تامین کنندگان سنگ بازالت نما را پیدا کنیم؟

برای ارتباط با بهترین تامین کنندگان سنگ بازالت نما نیازی نیست که حتما به سنگ فروشی ها در شهرهای مختلف مراجعه کنید و یا مسافت زیادی را برای پیدا کردن آنها طی کنید. کافی است یک سرچ در اینترنت بزنید و تامین کنندگان معتبر مانند ایران بازالت را شناسایی کنید.

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت چیست؟

عوامل زیادی در سنگ بازالت تاثیر دارند که مهم‌ترین آنها نوع و کیفیت سنگ انتخابی شما است.

2. بهترین راه برای خرید سنگ بازالت با بهترین قیمت چیست؟

اگر به دنبال خرید مستقیم سنگ بازالت با بهترین قیمت هستید می توانید سنگ مورد نیاز خود را بدون واسطه و مستقیم از تامین کنندگان و عمده فروشی های معتبر مانند ایران بازالت تامین و تهیه کنید تا هم از واقعی بودن قیمت مطمئن باشید، هم خیالتان بابت کیفیت سنگ خریداری شده راحت باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *