خرید بهترین سنگ بازالت برای حیاط

بازالت در حیاط

بهترین سنگ برای حیاط

امروزه از سنگ‌های زیادی مانند گرانیت، مرمریت، تراورتن، بازالت و … برای حیاط استفاده می‌شود. اما کدام آنها بهترین است؟ بهترین سنگ برای حیاط خانه و دیوار های اطراف آن باید یکسری ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر نور خورشید، شرایط آب و هوایی و بارندگی های شدید دوام بیاورد. از طرفی هم، سنگ مناسب برای کف پوش حیاط برای افزایش طول عمر خانه شما باید استحکام لازم را داشته باشد. اما آیا واقعا چنین سنگی پیدا می شود که هم به عنوان کف پوش و هم دیوار حیاط خانه مناسب باشد؟ آیا سنگ بازالت برای حیاط خانه مناسب است؟ یا سنگی وجود دارد که دوام و استحکام زیادی را به نمای حیاط خانه شما ببخشد؟ ما در این مقاله از ایران بازالت، سعی کرده ایم یکی از بهترین سنگ هایی که برای استفاده در حیاط خانه ها محبوبیت زیادی دارد را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر به دنبال بهترین سنگ برای حیاط خانه خود هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.

سنگ بازالت حیاط

بهترین سنگ برای حیاط خانه کدامند؟

از دیر باز، انواع سنگ های طبیعی به عنوان یک مصالح ساختمانی اصلی در نمای بیرونی ساختمان ها و حتی برای حیاط و دیوارهای خانه های ویلایی استفاده می شدند. چون هر سنگی برای کاربرد حیاط خانه باید سختی و مقاومت زیادی در برابر شرایط آب و هوایی داشته باشد. این در حالی است که استفاده از سنگ های طبیعی مانند بازالت، علاوه بر استحکام و دوام طولانی مدتی که دارد باعث ظاهری طبیعی و جذاب به محیط اطراف می شود و زیبایی خاصی را به حیاط خانه می بخشد. بازالت در نما، اطراف، محوطه و کف حیاط کاربرد دارد. اما استفاده از سنگ بازالت در حیاط خانه می تواند مزایای دیگری هم داشته باشد، از جمله:

زیبایی ظاهری و بصری

اگر قصد استفاده از سنگ بازالت در حیاط خانه یا محیط های دیگر را دارید بهتر است بدانید که با یک تیر دو نشان یا جتی بیشتر را خواهید زد. زیبایی در کنار مقاومت. به طور کلی همه سنگ های طبیعی مانند سنگ بازالت برای روکش دیوار با تنوع رنگ‌ها، بافت‌ها و نقش‌ها از نظر زیبایی ظاهری بسیار مناسب هستند. این سنگ همه کاره، انعطاف پذیر بوده و با دارا بودن رنگی کاملا طبیعی و شکلی ثابت به راحتی با محیط اطراف ست می شوند. در هنگام استفاده از سنگ بازالت برای حیاط خانه خود بهتر است به سلیقه و علایق خود توجه کنید. اگر دوست دارید حیاط خانه خود را به یک محیطی با طرح سنتی و قدیمی تبدیل کنید بهتر است از انواع رنگ های روشن و گرم استفاده کنید. اما اگر به دنبال طراحی های مدرن برای حیاط خانه خود هستید بهتر است سنگ هایی با سایه های تیره تر را برای دیوار های حیاط انتخاب کنید. مهمترین فاکتور در تعیین و انتخاب بهترین سنگ برای حیاط خانه تان این است که مصالح مورد نیاز خود را بدون هیچ گونه واسطه از تامین کنندگان بزرگ سنگ مانند ایران بازالت خریداری کنید تا از جنسیت و کیفیت سنگ مطمئن باشید.

مطلب پیشنهادی: کفپوش مناسب حیاط خانه ویلایی

خرید سنگ بازالت برای حیاط

عایق سازی دیوار و سطوح

سنگ های طبیعی به دلیل مقاومت بسیار زیادی که در برابر شرایط آب و هوایی سخت دارند، در اکثر موارد به عنوان نمای خارجی و سنگ های حیاط مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در برابر شرایط آب و هوایی زیاد دوام می آورند و گرما را جذب و ذخیره می کند و یک عایق حرارتی عالی هستند.

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

افزایش ارزش ملک و طول عمر ساختمان

بی دلیل نیست که اکثر بناهای ساختمانی و حتی قلعه های محکم از سنگ های طبیعی ساخته می شوند. آنها هرگز از مد نمی افتند و به علت مقاومت و ماندگاری بالایی که دارند، طول عمر ساختمان را افزایش می دهند و ارزش ملک ساختمان را بالا می برند.

علاوه بر این، نصب اولیه این سنگ ها به عنوان دیوار پوش حیاط خانه، نسبتاً آسان است. حتی بعد از کاربرد نیاز به نگهداری و ترمیم زیادی ندارند. به راحتی می توانید آنها را با آب شستشو دهید. سنگ های طبیعی مانند بازالت برای حیاط خانه به ندرت تغییر رنگ می دهند و بافت آنها کمتر دچار آسیب یا تغییر می شود.

سنگ بازالت در حیاط خانه

تنوع سنگ طبیعی برای حیاط خانه

یکی دیگر از فاکتور های مهم در هنگام خرید سنگ هایی مانند بازالت برای حیاط خانه، تنوع آنها در شکل، رنگ و اندازه های مختلف آنهاست. به نحوی که سنگ های روشن تر برای دیوارهایی که قطه زمین کوچکتری دارند، استفاده می شوند تا با انعکاس نور، محیط اطراف را بزرگتر جلوه دهند و سنگ های تیره تر برای محیط های وسیع استفاده می شوند تا ظاهر فشرده و جمع و جورتری را ایجاد کنند.

مقاله پیشنهادی: معایب سنگ بازالت

بازالت حیاط

سنگ بازالت در حیاط و محوطه سازی خانه

سنگ بازالت که به عنوان سنگ گدازه نیز شناخته می شود، عموماً به رنگ خاکستری تیره تا سیاه است و بسته به شرایطی که در آن شکل گرفته، می‌تواند تنوع ظاهری مختلفی داشته باشد. این سنگ برای محیط هایی با شرایط آب و هوایی گرم بسیار مناسب بوده و فوق‌العاده بادوام است. می‌توانید از سنگ بازالت به عنوان یک سنگ همه کاره هم در داخل و هم در خارج از خانه استفاده کنید. چون هم در برابر آفتاب و هم باران شدید مقاومت بسیار زیادی دارد. به دلیل مقوامت بالای سنگ بازالت در برابر سرما و گرما از جهاتی می‌توان آنرا بهترین سنگ برای حیاط دانست.

از طرفی هم سنگ بازالت فقط برای دیوارها کاربرد ندارد. از آنجایی که فاقد کربنات کلسیم است هنگام قرارگیری در معرض مواد اسیدی، آسیب نمی بیند. برهمین اساس گزینه مناسبی برای انواع سنگفرش ها محسوب می شود. حتی برای استفاده در دیوارهای برجسته هم کاربرد دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه سنگ بازالت یکی از مستحکم ترین گزینه های سنگ طبیعی موجود محسوب می شود، اما بهتر است که آن را برای محافظت در برابر سایش و پارگی اجتناب ناپذیر آب بندی کنید.  بازالت در مقایسه با موادی مانند ماسه سنگ یکی از سنگ‌های طبیعی متراکم‌تر است، اما همچنان می‌تواند آلاینده‌های ناخواسته را در طول زمان جذب کند.

سنگفرش حیاط و پاسیو با استفاده از سنگ بازالت­

اگر می‌خواهید یک متریال مناسب و منحصر به فرد را به عنوان کفپوش حیاط و پاسیو انتخاب کنید، سنگ بازالت می‌تواند بهترین گزینه باشد. با توجه به ویژگی‌های خاص سنگ بازالت که دوام و مقاومت و زیبایی را آن می‌توان نام برد استفاده از آن در کفپوش حیاط توصیه می‌شود.

سنگ بازالت به صورت تایل و مربعی شکل در جهت سنگ فرش حیاط و پاسیو استفاده می‌شود. سنگ فرش‌های بازالتی، جذاب زیبا و ظریف هستند و تقارن مشخصی را در کف حیاط و باغ ایجاد می‌کنند.

سنگ بازالت خاکستری و رنگ‌های سیاه خاکستری پررنگ، سطح بافت جذاب و طبیعی را بر روی کف حیاط و محوطه پارکینگ و یا باغ ایجاد می‌کند.

از مزیت استفاده از سنگ بازالت برای سنگفرش حیات، راه رفتن راحت روی آن و استحکام بالای آن در برابر رطوبت و آب می‌باشد.

نکات مهم در انتخاب سنگ حیاط

سنگ‌های بسیاری در طبیعت وجود دارند که گزینه مناسب برای پیاده‌سازی کفپوش‌های زیبا و مقاوم در حیاط و باغ می‌باشند. سنگ کف حیاط می‌تواند از انواع سنگ تراورتن، گرانیت و بازالت و مرمریت باشد. هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند که با توجه به سلیقه و محیط و قیمت می‌توانید از آنها انتخاب کنید. با توجه به فضای حیاط می‌توانید در طرح و رنگ‌های متنوع با توجه به مقاومت و دوام سنگ، انتخاب مناسبی را برای سنگفرش حیاط، داشته باشید. در انتخاب سنگ کف حیاط نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • موقعیت و مکان نوع پروژه در انتخاب سنگ کف حیاط
  • بودجه مورد نظر جهت انتخاب و خرید کفپوش حیاط
  • میزان رفت و آمد در فضای مورد نظر
  • سبک و نوع معماری و طراحی ساختمان
  • مقاومت و استحکام سنگ در برابر ضربه، سایش و فشار در انتخاب سنگ کف حیاط
  • به میزان ضخامت سنگ نیز باید توجه شود.

استفاده از تکه‌های نامنظم بازالتی برای راهرو و حیاط

می‌توان از سنگ بازالت به صورت تکه‌های نامنظم در مسیرهای پیاده‌روی حیاط، باغ پارک و پارکینگ استفاده کرد.

استفاده از تکه‌های نامنظم سنگ بازار بر روی کف حیاط بسیار جذاب است و می‌توان با این سنگ طبیعی زیبایی فوق العاده‌ای را در فضای بیرونی ساختمان ایجاد کرد.

کفپوش سنگ بازالت طبیعی در برابر سایش دوام بالایی از خود نشان می‌دهد و عمر طولانی دارد. می‌توان از رنگ‌های خنثی تیره برای سنگ فرش سنگی در محیط بیرونی استفاده نمود.

برای کفپوش حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک؟

همانطور که اشاره شد سنگ‌ها به دلیل ساختار محکم و مقاومی که دارند در برابر شرایط اقلیمی مختلف عمر طولانی دارند و ماندگاری بهتری از خود نشان می‌دهند. کفپوش‌های سنگی در طول زمان نسبت به موزاییک‌ها آسیب کمتری می‌بینند و انتخاب بهتری برای کفپوش حیات باغ و پارکینگ به شمار می‌آیند.

خرید سنگ بازالت برای حیاط  به بهترین قیمت و بدون واسطه

اگر به دنبال خرید سنگ بازالت برای حیاط خانه، مجتمع یا … خود و حتی نماهای بیرونی ساختمان خود هستید می توانید از کارشناسان فروشگاه اینترنتی بزرگ ترین تامین کننده سنگ های بازالت، ایران بازالت راهنمایی های لازم در جهت قیمت سنگ بازالت و نحوه خرید و تحویل آن دریافت کنید. جدا از این از سنگ بازالت برای روف گاردن نیز بسیار توصیه می‌شود. برای مشاهده نمونه استفاده درست از سنگ اینجا را کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: کفپوش مناسب حیاط خانه ویلایی

سوالات متداول درمورد خرید سنگ بازالت برای حیاط

  • بهترین سنگ برای حیاط چیست؟

گرانیت، اهک، بازالت، مرمریت،تراورتن، سنگ لاشه و …

  • سنگ بازالت برای حیاط را از کجا بخریم؟

بهتر است سنگ بازالت برای حیاط را از بدون واسطه از ایران بازالت بخرید.

  • آیا سنگ بازالت برای حیاط مناسب است؟

بله، سنگ بازالت هم زیبایی زیادی دارد و هم مقاومی مثال زدنی.

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *