انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی / سنگ بازالت برای دکور داخلی خانه؟

سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی

کاربرد انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی محبوبیت و مشتریان خاص خودش را دارد. به نحوی که برخی افراد دوست دارند کل دکوراسیون داخلی منزل خودشان را با استفاده از انواع سنگ، طراحی کنند.

انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی کدامند؟

اما بهترین سنگ تزیینی برای ساختمان کدامند؟ از هر یک از سنگ ها در کدام قسمت از دکوراسیون داخلی خانه ها بیشتر استفاده می شود؟ آیا سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی مناسب است؟ این در حالی است که سنگ طبیعی به دلیل جذابیت و ظرافت خاصی که دارد هرگز از مد نمی افتد اما چون طیف گسترده ای از مواد سنگ طبیعی در بازار موجود است، انتخاب بهترین سنگ طبیعی در بین انواع مختلف آنها برای دکوراسیون داخلی می تواند کمی گیج کننده باشد.

بر همین اساس ما در این مقاله از ایران بازالت سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی را در مورد انواع دیوار سنگی برای دکور داخلی خانه را در اختیار شما قرار دهیم تا راحت تر بهتر بتوانید سنگ مورد نظر خود را برای طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب کنید.

بهترین سنگ برای دکور داخلی خانه ها

بدون شک از انواع سنگ های طبیعی به عنوان دیوار سنگی برای دکور داخلی خانه به علت دوام و کیفیت بالای آنها در تزیین و طراحی دکور داخلی خانه ها استفاده می شود، برخی از بهترین سنگ های تزیینی برای ساختمان عبارتند از:

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت، یکی از انواع سنگ های طبیعی است که به دلیل دوام و زیبایی بسیار مورد توجه معماران قرار گرفته است. سنگ گرانیت به علت دارا بودن برخی خواص مهمی که دارد هم در در سنگفرش و کفپوش بیرونی و داخلی و هم در میز آشپزخانه، حمام یا ستون استفاده می شود.

سنگ مرمر

از سنگ مرمر به دلیل خواصی که دارد هم می توان در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد. این سنگ به علت دوام بسیار بالا و زیبایی خاصی که دارد، در دیوارها و کف و همچنین در مبلمان استفاده می شود. اگرچه سنگ مرمر در طبیعی ترین حالت خود سفید است، اما رنگ های دیگری مانند بژ، سیاه یا خاکستری وجود دارد که همین یکی از ویژگی خاص این سنگ تزیینی برای دکوراسیون داخلی است.

تخته سنگ

یکی از انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی تخته سنگ است. تخته سنگ نوعی سنگ طبیعی است که از سنگ های رسوبی به وجود آمده و مشخصه اصلی آن تقسیم شدن به لایه ها یا ورقه های نازک است. این سنگ در دیوارها و کف، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد.

تخته سنگ به عنوان یکی از انواع سنگ برای دکور داخلی خانه کاربرد زیادی دارد و حتی در نمای بیرونی به دلیل نفوذ ناپذیری و دوام این سنگ طبیعی معمولاً روی نما و کف استاده می شود. تخته سنگ ماده ای است که با تطبیق پذیری آن مشخص می شود، این سنگ طبیعی توانایی سازگاری با هر طرحی را دارد.

انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی

اونیکس

این سنگ از نوع اکسیدی از تجمع گازهای آتشفشانی تشکیل شده است. اونیکس به دلیل خواص باشکوهی که دارد برای جواهرات و اقلام تزئینی مانند گلدان استفاده می شود. این یک سنگ نیمه قیمتی به حساب می آید زیرا در بین انواع مختلف سنگ طبیعی تنها سنگ نیمه شفاف محسوب می شود. حتی به علت دارا بودن درخشندگی خاصی که دارد برای پوشش داخلی و حمام استفاده می شود.

کوارتزیت

کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی است و طیف رنگی بسیار وسیعی دارد.این سنگ طبیعی به طور گسترده در ساخت و ساز استفاده می شود زیرا در برابر تغییرات دما بسیار بادوام و مقاوم است و رطوبت را جذب نمی کند.

کوارتزیت به دلیل خواصی که دارد می تواند در سنگ فرش ها، کف ها، دیوارها، حمام ها، تراس ها و حتی در عناصر تزئینی مانند ستون ها استفاده شود.

بازالت

بهترین سنگ برای دکوراسیون داخلی چیست؟ آیا سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی مناسب است؟ سنگ بازالت یکی از زیباترین سنگ های طبیعی محسوب می شود.

این سنگ بسیار سخت که از سنگ آذرین (آتشفشانی) تشکیل شده ، در دکوراسیون داخلی و نماهای خارجی خانه ها استفاده می شود. یکی از کاربرد های اصلی سنگ بازالت برای دکور خانه و به عنوان سنگ زینتی در ساختمان ، استفاده از آن ها به عنوان کاشی های طبیعی است. علاوه بر دکور، سنگ بازالت برای روف گاردن نیز بسیار مناسب است. همچنین سنگ بازالت برای حیاط نیز می‌تواند یگ گزینه بسیار ایده‌آل باشد.

از کاشی ها و سنگ های بازالت برای بزرگتر و مجلل تر نشان دادن یک فضا در خانه و دکوراسیون استفاده می شود. از طرفی هم، آنها در سطوح مختلف به عنوان ستون های تقسیم کننده فضا یا قسمت هایی مانند پلان های باز کاربرد دارند.

مزیت استفاده از سنگ بازالت در معماری داخلی

از مزایای استفاده از سنگ بازار در دکوراسیون داخلی و معماری، طول عمر و دوام طولانی، افزایش ارزش افزوده ساختمان، استحکام و مقاومت خوب در برابر دمای هوا، قدیمی نشدن، وجود بافت طبیعی و یکنواخت، خنک نگه داشتن محیط و تنوع در مدل، طرح و رنگ و نگهداری و نظافت آسان است.

با سنگ بازالت، می‌توان فضایی لوکس و بسیار زیبا و هماهنگ در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد. به طور مثال با استفاده از سنگ بازالت مشکی با رگه طلایی میتوان در عین سادگی، زیبایی و منحصر به فرد بودن ان را به رخ کشید.

از سنگ بازالت، می‌توان به عنوان المانی تاکیدی و یا نقطه کانونی در فضا استفاده کرد. به طور مثال در بسیاری از منازل، شومینه با سنگ بازالت می‌توانند یک نقطه کانونی زیبا و خاص، در دکوراسیون داخلی باشد.

مقاله پیشنهادی: استفاده از سنگ بازالت برای کافه و رستوران

وجود طیف رنگی خنثی در سنگ بازالت

سنگ بازالت در طیف رنگ‌های طوسی تا مشکی وجود دارد که در سبک مدرن از این رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بسیار استفاده می‌شود.

سنگ بازالت در رنگ های تیره و خنثی از طوسی تا مشکی در تی وی وال، دیوار لابی‌ها، کف و دیوارهای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، راه پله‌ها و کانتر آشپزخانه و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌گردد

انواع فراوری سنگ بازالت و کاربرد آن در معماری

سنگ بازالت به صورت تایل و یا مکعب های کوچک فرآوری می شود که در معماری و ساختمان مورد استفاده و کاربرد دارد. در جدول زیر به کاربرد انواع بازالت اشاره شده است.

کاربرد سنگ بازالت به صورت مکعب های کوچک کاربرد سنگ بازالت به صورت تایل
تزئینات ساختمان در آشپزخانه
حیاط سرویس بهداشتی
کفپوش حمام
راه پله و پیاده رو استخر

سنگ بازالت در دکور داخل منزل

مطلب پیشنهادی: مهم ترین معایب سنگ بازالت چیست؟ و راه حل آن کدام است؟

علاوه بر کاربرد سنگ بازالت به عنوان کاشی های طبیعی، از این سنگ می تواند در موارد زیادی برای دکوراسیون داخلی داخلی استفاده کرد، از جمله:

  • کفپوش
  • پله ها
  • تراس ها
  • میز کار آشپزخانه
  • روشویی و رومیزی حمام
  • تکمیل دیوارهای داخلی و خارجی
  • سنگ اطراف شومینه و پنجره

بازالت یک سنگ فوق العاده سخت است و برای استفاده در فضای باز و داخل ساختمان عالی است. با این حال، این سنگ متخلخل است، بنابراین هنگام استفاده از آن در مناطق مرطوب مانند استخر و حمام، مهم است که بازالت را به درستی درزگیری کنید تا از بروز هر گونه آسیب بر روی آنها جلوگیری شود.

بهترین سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی خانه

در هنگام انتخاب انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر سنگ را متناسب با ویژگی های خاصی که دارد در قسمت مختلف خانه استفاده کنید. مثلا از سنگ هایی که آب را جذب می کنند نباید در حمام استفاده شود. سنگ های بسیار شکننده، برای میز کار یا آشپزخانه مناسب نیستند و نباید استفاده کرد. برای همین قبل از تصمیم گیری برای انتخاب و خرید سنگ برای دکوراسیون داخلی از کارشناسان فروش در ایران بازالت راهنمایی های لازم را دریافت کنید. حتی می توانید سنگ بازالت مورد نیاز خود برای دکوراسیون داخلی منزل تان را از یکی از بزرگترین تامین کنندگان بزرگ سنگ و بدون هیچ واسطه ای خریداری کنید تا خیالتان بابت کیفیت و قیمت مناسب آن راحت باشد. برای خرید سنگ بازالت با بهترین قیمت و کیفیت به ما اعتماد کنید…

سوالات متداول

  1. انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی کدامند؟

سنگ های مختلفی بسته به نیاز شما مانند: بازالت، کوارتزیت، اونیکس و … می‌توانند برای دکور داخلی استفاده شوند.

2. آیا سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی منزل مناسب است؟

سنگ بازالت جدا از اینکه دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است، از زیبایی ظاهری بالایی نیز بهره مند است و برای دکور خانه می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

3. بازالت در خانه ها برای چه استفاده می شود؟

بازالت همچنین در اسلب ها و ورق ها برای ایجاد کاشی، آجر و سایر اشیاء سنگی برای ساخت ساختمان ها یا بناهای تاریخی و دیوار های سنگی استفاده می شود. به عبارت دیگر، این پایه و اساس بسیاری از زیرساخت های مدرن ما است. اگر ایده ترکیب گرانیت و سنگ آهک برای شما جذاب به نظر می رسد، می توان از آن در پروژه های بهسازی خانه استفاده کرد.

3. آیا سنگ بازالت بادوام است؟

بازالت، سنگ آتشفشانی و یک ماده خام پایدار است که مزایای زیادی مانند انعطاف پذیری در برابر آتش، دوام بالا، پایداری ابعادی و مقاومت در برابر رطوبت را ارائه می دهد.

4. آیا بازالت برای فضای باز خوب است؟

این سنگ مناسب برای دکور خاانه ها، فوق‌العاده بادوام است و می‌توانید آن را هم در داخل و هم در خارج از خانه استفاده کنید. واقعاً در برابر آفتاب و باران شدید مقاومت بسیار بالایی را دارد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *