انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ بازالت برای ویلا

انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی در بازار وجود دارند که می توانید آنها را برای نمای بیرونی ویلاهای خود استفاده کنید. اما انتخاب و خرید بهترین سنگ نمای ساختمان ویلایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس بهتر است قبل از اقدام برای خرید سنگ نمای ساختمان ویلایی این مقاله از ایران بازالت را بخوانید تا انواع سنگ برای نمای بیرونی و فرق بین آنها را بشناسید و بعدا تصمیم گیری کنید. بدون شک با کسب این اطلاعات می توانید بهترین انتخاب را با مناسب ترین قیمت سنگ نمای ساختمان ویلایی خریداری کنید.

سنگ برای نمای بیرونی ساختمان ویلایی

انواع سنگ ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند. از این لحاظ آنها برای ساخت و ساز و نمای بیرونی و خارجی استفاده می شوند.

سنگ های ساختمانی از سنگ های جامد عظیمی که معمولا آذرین و دگرگونی هستند ساخته می شوند. استفاده از سنگ برای مثال بازالت به عنوان نمای خارجی ویلاها، ظاهری باشکوه و مجلل می بخشد که زیبایی خیره کننده ای را به ویلاها اضافه می کند. همچنین برای داشتن بهترین سنگ نمای سرویس بهداشتی و حمام نیز می‌توانید بازالت استفاده نمایید

اما وقتی صحبت از انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی و بهترین نوع آن می شود، تعداد انگشت شماری از آنها برای انتخاب وجود دارد. آنها از نظر اندازه، بافت، کیفیت و قیمت متفاوت هستند. اگر قصد خرید سنگ نما برای ویلا دارید باید قبل از انتخاب سنگ موارد زیر را در نظر بگیرید:

قیمت سنگ برای نمای ویلاها

قیمت سنگ برای نمای ویلاها نسبت به سایر مصالح ساختمانی بالاتر و گران تر است. سنگ مرمر، گرانیت و سنگ چخماق از جمله پرکاربردترین و گران قیمت ترین سنگ ها برای نمای داخلی و خارجی ویلا هستند. بنابراین، قبل از خرید هر نوع سنگی باید قیمت سنگ ها را نسبت به بودجه ساخت و ساز خود ارزیابی کنید.

مقاله پیشنهادی: عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

ماندگاری

بیشتر سنگ های ساختمانی اغلب دوام و استحکام خاصی را دارند و در برابر آتش مقاوم هستند. حتی زیبایی خاصی را به ویلاهای شما اضافه می کنند. شما می توانید نوع سنگ برای نمای خارجی ساختمان های ویلایی خود را بر اساس نیاز و شرایط ساختمان تان خریداری کنید. اما باید به ماندگاری و کیفیت آنها هم توجه ویژه ای داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ برای تراس

توانایی تحمل شرایط جوی منطقه

از آنجایی که برخی از سنگ ها نسبت به سایرین از نظر وزنی سنگین هستند، در هنگام خرید سنگ برای نمای بیرونی ویلای خود حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید. آب و هوای قوی و شرایط آب و هوایی اغلب تأثیر زیادی بر روی برخی از سنگ ها دارد. از این رو، شما باید سنگی را خریداری و انتخاب کنید که بتواند در برابر شرایط اقلیمی محل ساختمان شما مقاومت کند

بهترین انواع سنگ نمای برای ساختمان ویلایی

سنگ های بسیاری برای نمای ویلا و داخل آن کاربرد دارند که به بررسی آنها می‌پردازیم:

سنگ بازالت برای ویلا

سنگ بازالت با توجه به استحکام و قیمت مناسبی که دارد می‌تواند برای نمای ساختمان و ویلا انتخاب بسیار ماسبی باشد. شما سنگ بازالت در ویلا می‌تواند در قسمت های مختلف بکار برود از سرویس بهداشتی و پارکینگ گرفته تا نما و روف گاردن و …

برای خرید سنگ بازالت در بهترین متریال و اندازه با کارشناسان ایران بازالت تماس بگیرید، تا بدون واسطه این سنگ را برای نیاز خود تهیه کنید.

استفاده از سنگ بازالت برای نمای ویلا

اکثر سنگ ها مانند سنگ بازالت، طبیعی هستند و از دل طبیعت به دست می آیند. اما برخی از سنگ ها ساخته دست بشر هستند که همین باعث تغییر خواص و مقاومت آنها می شود. پس بهتر است در هنگام خرید و انتخاب سنگ حتما به نوع آن توجه کنید. اما به طور کلی، بهترین انواع سنگ نمای برای ساختمان ویلایی، عبارتند از:

گرانیت

گرانیت یکی از محبوب ترین نوع سنگ برای ساخت و ساز است. این سنگ پس از الماس یکی از سخت ترین سنگ های جهان شناخته می شود. استفاده از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان و ویلاها، به علت مقاومت بیش از حد در برابر رطوبت، حرارات و آسیب ها و خراش است. از طرفی هم سازگاری گرانیت در برابر انواع شرایط جوی باعث می شود خیال شما بابت طول عمر آن در نمای ساختمان راحت و مطمئن باشد. گرانیت به نمای بیرونی ساختمان ظاهری لوکس می بخشد. به همین دلیل است که افرادی که دنبال تجمل گرایی و لوکس نشان دادن ساختمان خود هستند، این سنگ را انتخاب می کنند.

سنگ برای ویلا

 کوارتزیت برای نمای خارجی ساختمان ویلایی

این سنگ از نظر ظاهر و استحکام شبیه سنگ مرمر است. با این حال، یک تفاوت جزئی بین آنها وجود دارد. کوارتزیت، ساختاری کاملا درخشان و کریستالی دارد. برای همین بیشتر برای نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. این سنگ از قوی ترین عناصر جهان ساخته شده است. از این جهت مقاومت زیادی در برابر دما، مواد شیمیایی و لکه ها دارد. همچنین کوارتزیت به نگهداری بسیار کم هزینه نیاز دارد زیرا به راحتی لکه ها را جذب نمی کند.

سنگ آهک در ساخت و ساز ویلاها

سنگ آهک یکی از پرکاربردترین سنگ برای نمای بیرونی ویلاها و ساخت و ساز است. بافت بسیار ظریفی دارد که از نظر شکل پذیری انعطاف زیادی دارد. از طرفی هم با محیط زیست سازگار است. اما استفاده از آن در نمای ساختمان ها، معایبی دارد که هنگام خرید این نوع از سنگ باید به آن دقت کنید. عیب بزرگ این سنگ تخلخل آن است. سنگ آهک به راحتی خراشیده و لکه می شود.

سنگ تراورتن برای نمای خارجی ویلاها

تنوع رنگ سنگ های تراورتن یکی از مزایای منحصر به فرد آن برای انتخاب بهترین نوع سنگ برای نمای بیرونی ویلاها است که زیبایی و شکوه خاصی را به ساختمان ها می بخشد. سنگ تراورتن در رنگ های مختلف زیبا مانند صورتی، آبی، نارنجی و بژ وجود دارد. از این رو اغلب برای مناطق مختلف مانند راهروهای بیرونی و کف کاشی استفاده می شود.

تراورتن دارای حفره هایی است که معمولاً در حین ساخت آن برای افزایش دوام و پیشگیری از ترک خوردگی، با دوغاب پر می شود. اما در برابر حرارت، فشار و سایش مقاوم است. در نتیجه، برای مکان های پر استفاده که گرمای زیادی تولید می کنند مانند آشپزخانه، شومینه، و استخر ایده آل است.

سنگ مرمر برای نمای بیرونی ویلا

استفاده از سنگ مرمر برای نمای داخلی و خارجی ساختمان های ویلایی، زیبایی خیره کننده ای را در محیط اطراف ایجاد می کند. برای همین از این سنگ بیشتر در ساختمان های لوکس استفاده می شود. اما آنها بافتی شفاف و صاف دارند که در حین نصب نیاز به مراقبت بیشتری دارند. ویژگی های شفافیت به آنها توانایی انتقال نور حتی از فاصله قابل توجهی را می دهد.

ویژگی خاص سنگ مرمر برای نماهایی ساختمانی، داشتن ظاهر و رنگ های متنوع است. آنها غیر متخلخل هستند. آب نمی تواند به آنها نفوذ کند یا در اثر یخ زدگی، ترک نمی خورند.

ماسه سنگ

این سنگ نمای بیرونی همانطور که از نام آن پیداست، از شن و ماسه ساخته شده و دارای ماهیت بازتابی است که هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شدت می درخشد. برای همین اکثر افراد دوست دارند از آن برای نمای خارجی ساختمان خودشان استفاده کنند. ماسه سنگ مقاومت، دوام و استحکام بسیار بالایی دارد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ماسه سنگ این است که رنگ خود را حتی در معرض نور شدید خورشید حفظ می کند. نیازی به هزینه برای نگهداری ندارد زیرا می توان آن را فقط با آب ساده تمیز کرد.

گنیس

گنیس دارای نوارهای متناوب روشن و تاریک از مواد معدنی است که این نوارها می توانند ظاهر متنوعی را به سنگ بدهند. نوارهای روشن و تیره متناوب مواد معدنی آن به آن درخشندگی درخشان خاصی را می بخشد. نوارهای متناوب در رنگ های مختلف مانند سیاه و سفید و سیاه و صورتی ظاهر می شوند که بیشتر تیره یا بیشتر روشن هستند.

گنیس یک سنگ دگرگونی با دانه متوسط تا درشت است که می تواند به صورت بلوک ها و دال ها بریده شود و برای استفاده در پروژه های مختلف ساختمانی از جمله نمای خارجی ویلاها ایده آل باشد. حتی می توان سنگ را جلا داد تا برای استفاده به عنوان سنگ معماری جذاب تر شود. گنیس به طور گسترده ای برای کفپوش، تزئینات دیوار، نما در ساختمان ها، تزئینات تزئینی یا باغ، میز حمام و آشپزخانه و غیره استفاده می شود.

چرا از سنگ برای نمای بیرونی ساختمان ویلایی استفاده می شود؟

به طور کلی، سنگ ها عناصر برگرفته از طبیعت هستند که به طور گسترده در ساختمان ها برای ساخت و سازهای داخلی و خارجی استفاده می شود. آنها زمانی که در نمای خارجی ساختمان ها به کار گرفته می شوند، زیبایی بی عیب و نقص و منحصر به فردی می دهند. اگرچه بسیاری از این سنگ ها گران هستند، اما در طولانی مدت نیاز به نگهداری کم یا بدون هزینه دارند.

سنگ نما ویلا - بازالت

خانه هایی که از سنگ برای نمای خارجی آنها استفاده می شوند، ماندگاری و طول عمر بالایی دارند. چون انواع سنگ بنای خارجی برای ساختمان ها در برابر شرایط نامساعد مقاومت بالایی دارند و برای چندین دهه دست نخورده می مانند.

سنگ ها مصالح ساختمانی عالی برای طراحی های بیرونی خانه هستند، به خصوص زمانی که نگران دوام، طول عمر، عملکرد و زیبایی هستید می توانید با یک بار هزینه برای خرید باکیفیت ترین انواع سنگ بنای ساختمان ها، یک عمر سرمایه گذاری کنید تا خیالتان بابت استحکام ویلا و ساختمان خودتان راحت باشد.

با این حال، تصمیم گیری در مورد انتخاب سنگ مناسب برای انواع ساختمان ها کار ساده ای نیست. اولین موضوعی است که باید در نظر گرفته شود، این است که چرا باید از سنگ برای نمای خارجی ویلاها یا ساختمان ها استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال فقط کافی است مزایای اصلی استفاده از سنگ طبیعی برای نماهای خارجی را بدانید.

پایداری

در حین استخراج و ساخت سنگ طبیعی، هیچ گونه فرآوری صنعتی انجام نمی شود. در هر دو مورد، تمام کارها و مراحل از طریق فرآیندهای ساده و بدون آلودگی انجام می شود. این در حالی است که برخی از سنگ های مورد استفاده از نمای بیرونی مانند بازالت از دل طبیعت ساخته می شوند. استحکام و پایداری آنها بسیار زیاد است. سنگ طبیعی علاوه بر این که سن ساختمان ها بیشتر است، می تواند برای بسیاری از اهداف دیگر نیز مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

استفاده از سنگ بازالت در ویلا

پعایق حرارتی و صوتی

به طور کلی سنگ های طبیعی مانند بازالت یک عایق حرارتی و صوتی طبیعی عالی هستند. نماهای سنگی به دلیل تراکم بالا، عایق فوق العاده ای را از هر دو جهت تضمین می کنند.

حتی سنگ های ساخته شده از بازالت به عنوان یک عایق بیرونی عمل می کند. از نفوذ سرما، گرما، صدا و غیره از بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می کند. از سوی دیگر، از افت دمای داخلی نیز جلوگیری می کند .

مقاله پیشنهادی: معایب سنگ بازالت

تطبیق پذیری و سازگاری

سنگ نماهای طبیعی ساختمانی مانند بازالت سازگاری و تطبیق پذیری بالایی دارند که به راحتی می توان از آنها برای موارد مختلف استفاده کرد. حتی می توان انواع سنگ های طبیعی را برای کاربردهای مختلف به اندازه، قالب و عناصر مختلف تبدیل کرد.

اگر به دنبال گرفتن ایده از نمونه های خارجی در انواع مختلف هستید اینجا را کلیک کنید.

سوالات متداول

  1. کاربرد بازالت در ساختمان سازی چیست؟
    سنگ بازالت در ساختمان های ویلایی و ساخت و ساز برای تزئینات بیرونی استفاده می شود. علاوه بر آن، بازالت به عنوان پرکننده بتن یا در فرآیند ریخته گری سنگ نیز کاربرد دارد. بازالت برای هر گونه ساخت و سازی مناسب و کاربردی است، به علاوه اغلب در ساخت زیرزمین یا طبقه همکف استفاده می شود. امروزه در ساخت و ساز و صنعت مدرن تقاضای زیادی برای مواد کامپوزیتی مقاوم در برابر شعله وجود دارد که اکثر آنها بر پایه الیاف بازالت هستند.

2. ویژگی های سنگ بازالت برای ساختمان سازی چیست؟
احتمالاً می توان از رنگ و انواع بازالت به عنوان ویژگی های خاص آن یاد کرد. بازالت بیشتر در رنگ های سیاه، دودی، خاکستری تیره و تیره با رنگ های سبز و زرد دیده می شود. اما در عین حال، اگر مثلاً از بازالت برای دکوراسیون خارجی یا داخلی استفاده کنید، هر سنگی بافت منحصر به فرد خودش را دارد.

3. بازالت به عنوان مصالح نما چقدر پایدار است؟
بازالت، سنگ آتشفشانی است که مزایای زیادی مانند انعطاف پذیری در برابر آتش، دوام بالا، پایداری ابعادی و مقاومت در برابر رطوبت را ارائه می دهد. برهمین اساس به نظر می رسد دوام و پایداری آن می تواند استحکام ساختمان و ویلاها را در طولانی مدت تضمین کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *