بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن

سنگ مناسب ساختمان مدرن

از قسمت های مهم یک ساختمان، نمای آن است. علاوه بر اینکه نمای خوب و باکیفیت، استحکام ساختمان را بیشتر می کند، زیبایی ساختمان را هم بیشتر کرده و ارزش آن ملک را افزایش خواهد داد. با توجه به اینکه از متریال سنگ در صنعت ساختمان استفاده زیادی می شود در این مطلب به بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن می پردازیم و با ویژگی های بهترین سنگ ها برای استفاده در نمای ساختمان آشنا می شویم. همراه ما باشید!

مناسب ترین سنگ ها برای نمای ساختمان

اگر می خواهید درباره بهترین و مناسب ترین سنگ بنا بدانید، باید با سنگ هایی که در این پروسه استفاده می شود اشنا شوید و با توجه به ویژگی های هر کدام، بهترین آن را با توجه به شرایط اقلیمی و سبک ساختمان بیابید.

از انواع سنگ که برای نمای ساختمان استفاده می شود می توان به سنگ تراورتن، گرانیت، سنگ بازالت و مرمریت اشاره داشت. در ادامه با خصوصیات و مزایا و معایب استفاده این سنگ ها در نمای ساختمان اشنا می شویم تا بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن را انتخاب کنید.

رنگبندی و طراحی در ساختمان های مدرن

سنگ گرانیت برای نمای مدرن

از بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن می توان به سنگ گرانیت اشاره داشت. البته که این سنگ بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است و به دلیل وزن بالا و عدم چسبندگی خوب به ملات، دیگر در نما  ساختمان از آن استفاده نمی شود.

وزن بالا و عدم چسبندگی سنگ به ملات در استفاده برای نما ساختمان، خطر سقوط سنگ را در پیش خواهد داشت. پس امروزه برای سنگ نمای ساختمان از گرانیت استفاده نمی شود.

سنگ تراورتن برای نمای ساختمان

از بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن می توان به سنگ تراورتن اشاره داشت. از سنگ تراورتن هم برای سنگ نمای ساختمان و هم برای دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می شود.

از ویژگی های سنگ تراورتن می توان به تخلخل آن و وزن سبک آن اشاره داشت. این سنگ به دلیل خلل و فرج هایی که دارد به راحتی دیوار و محل مورد نظر با ملات چسبیده و ایستایی بالایی دارد. سنگ تراورتن مقاومت و ماندگاری بالایی دارد که حتی در سنگفرش هم از آن استفاده می شود.

در کشور ما، معادن بسیاری وجود دارد که سنگ تراورتن از آن استخراج می شود که تراورتن حاجی آباد و تراورتن عباس آباد از معروف ترین و شناخته ترین ها است.

نمای ساختمان با سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از انواع سنگ نمای ساختمان است اما به دلیل آنکه تخلخل زیادی ندارد، بیشتر در داخل ساختمان و فضای داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمریت زیبایی فوق العاده ای دارد و بسیار مقاوم و باکیفیت است. برای استفاده از این نوع سنگ برای نمای ساختمان حتما به ویژگی هایی چون، ساب آن دقت نمایید.

نمای ساختمان ویلایی مدرن

سنگ بازالت برای نمای ساختمان مدرن

از بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن، سنگ بازالت است. این روزها از این نوع سنگ در بسیاری از صنایع و مخصوصا صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

سبک مدرنیته در ساختمان سازی بسیار جا افتاده است و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. برای ساختمان هایی با ویژگی های سبک مدرن، از متریال مدرن و امروزی استفاده می شود. متریال مدرن باید کاربردی و زیبا باشد.

مطلب پیشنهادی: دلایل اهمیت نمای ساختمان

سنگ بازالت محبوبیت خاصی پیدا کرده است و رفته رفته می تواند جایگزین خوبی برای دیگر سنگ ها در ساختمان سازی و نمای ساختمان های مدرن باشد. با استفاده از سنگ بازالت در ساختمان سازی مدرن و مینیمال، از هزینه های ساختمان کم می شود.

ویژگی سنگ بازالت

همان طور که اشاره شد، سنگ بازالت دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی است که باعث شده است در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده شود. از ویژگی های این سنگ نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره داشت.

مقاومت حرارتی بالا

سنگ بازالت دارای مقاومت دمایی بالایی است و در دمای بالا هم کیفیت خوبی از خود نشان می دهد و ماندگاری قابل توجهی دارد. در صورت ایجاد آتش سوزی، قابل احتراق نیستند و برای محافظت از اتش سوزی کاربرد زیادی دارند.

عدم بروز تغییرات فیزیکی و شیمیایی

وجود تغییرات فیزیکی و شیمیایی در مصالح و متریال ساختمانی، باعث می شود که، کیفیت و پایداری مصالح کاهش پیدا کند. سنگ بازالت به دلیل عدم بروز تغییرات فیزیکی و شیمیایی، بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن است و هرگز دچار کاهش مقاومت خمشی و فشاری آن نخواهد شد.

مطلب پیشنهادی: سنگ بازالت برای نما

تنوع در رنگ بندی

از دیگر ویژگی ها و مزایای استفاده از سنگ بازالت، تنوع در رنگ ان است. سنگ بازالت دارای طیف رنگی از خاکستری تا تیره است که برای سبک مدرن مناسب می باشد. برای ساختمان های مدرن از رنگ های خنثی و تیره استفاده بیشتری می شود.

سنگ بازالت دارای رنگی یکنواخت است و دارای رگه نمی باشد. ساختمان های مدرن طراحی ساده ای دارند و به همین دلیل، سنگ بازالت متریال مناسبی برای ساختمان ها با سبک مدرن هستند.

ساختمان ویلایی مدرن

مقاومت سنگ بازالت

زیبایی و مقاومت دو رکن اساسی برای انتخاب متریال ساختمانی میباشند. سنگ بازالت علاوه بر ظاهر زیبا و مدرن و امروزی اش، مقاومت و ماندگاری بالایی هم دارد. در ساختمان های قدیمی و آثار باستانی دیده می شود که از این سنگ استفاده شده و هنوز بنا پابرجا است.

از سنگ بازالت برای ساختمان های مدرن، هتل ها، مراکز خرید و سینما و سازمان و ارگان ها استفاده می شود.

مزیت استفاده سنگ بازالت نما

سنگ بازالت، چسبندگی خوبی به ملات دارد و با توجه ویژگی خاصش برای عایق بندی و کاهش مصرف انرژی، در ساختمان های مدرن کاربرد قابل توجهی دارد.

سنگ بازالت، در برابر نور خورشید هم بسیار مقاوم است. در برابر ترک خوردگی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. در برابر تغییرات اب و هوایی و اقلیمی هم بسیار مقاوم است.

برای کاهش هزینه نمای ساختمان از سنگ بازالت استفاده می شود. از سنگ های مقرون به صرفه و با قیمت مناسب برای نمای ساختمان، سنگ بازالت است. اگر می خواهید از سنگ بازالت در نمای ساختمان خود با کمترین هزینه استفاده نمایید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید بهترین سنگ نما

کاهش هزینه نمای ساختمان با سنگ بازالت

  • طراحی اصولی و مقرون به صرفه با سنگ بازالت
  • کاهش هزینه خرید سنگ بازالت
  • انتخاب متریال مناسب برای نصب سنگ نمای ساختمان که می تواند ملات و چسب سنگ باشد
در نهایت

با توجه به مطالب فوق می توان از بهترین سنگ نما برای ساختمان های مدرن به سنگ بازالت و تراورتن اشاره داشت. برای خرید و استعلام قیمت سنگ بازالت با ما تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان سنگ کاری ساختمان

سوالات متداول

  1. از سنگ بازالت در کدام قسمت های داخلی ساختمان استفاده می شود؟
    برای دیوار و مف آشپزخانه، تی وی وال، پله و راه پله، کف لابی ساختمان و نمای شومینه و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.
  2. مزیت استفاده از سنگ بازالت برای نمای ساختمان چیست؟
    چسبندگی بالایی به ملات دارد و عایق خوب حرارتی و انرژی است. در همه شرایط آب و هوایی می توان از این نوع سنگ برای نما استفاده نمود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *