سنگ بازالت برای محوطه سازی | بهترین سنگ برای کف و محوطه سازی

بهترین سنگ برای کف و محوطه

کاربرد سنگ بازالت برای محوطه سازی و استفاده آن در دیوار و کف پوش باغ ها به ویژگی های خاص این سنگ مانند رنگ تیره و استحکام آن مربوط می شود. سنگ های کف و محوطه سازی، بیشتر برای زیبایی ظاهری محیط اطراف و استحکام و دوام دیوار و کف ها مورد استفاده قرار می گیرند. خرید سنگ بازالت برای محوطه‌هایی از جمله حیاط، باغ و … بسیار توصیه می‌شود. اما انتخاب بهترین نوع سنگ برای کف و محوطه سازی ممکن است تا حدودی سخت باشد. چون انواع سنگ برای محوطه سازی وجود دارند و شما باید آنها را متناسب با اندازه و رنگ های مورد نیاز خود انتخاب کنید. چون برخی از پروژه ها نیاز به سنگ های بسیار خرد، برخی به سنگ های متوسط و حتی تخته سنگ برای محوطه سازی نیاز دارند.

مقاله پیشنهادی: انواع سنگ بازالت

انتخاب سنگ مناسب برای محوطه سازی

در هنگام خرید بهترین نوع سنگ برای محوطه سازی در اطراف خانه یا باغ خود باید چهار عامل مهم و موثر را در نظر بگیرید:

  1. اندازه سنگ

انتخاب سنگ برای محوطه سازی بر اساس اندازه آنها به هدف شما برای استفاده از آنها بستگی دارد. چون سنگ های مختلف با اندازه های متفاوت، ویژگی های خاص خودشان را دارند. به طور مثال سنگ های ریز و کوچک برای محیط هایی که نیاز به زهکشی دارند، مناسب هستند. از طرفی سنگ های بزرگتر برای محیط هایی که نیاز به پایداری و استحکام زیادی دارند، بیشتر استفاده می شوند.

مقاله پیشنهادی: بهترین سنگ برای رمپ پارکینگ

  1. نحوه استفاده از سنگ

انتخاب نوع سنگ برای محوطه سازی نیاز به بررسی و پرس و جو دارد تا بتوانید یک سنگ مناسب برای محیط و پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا با انتخاب گزینه مناسب از صرفه هزینه زیادی جلوگیری شود. اگر در انتخاب سنگ بازالت برای محوطه سازی، ابهام یا مشکلی دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان ایران بازالت سوالات خودتان را بپرسید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

  1. رنگ سنگ

انتخاب سنگ های مناسب برای محوطه سازی با توجه به رنگ آن می تواند زیبایی ظاهری محیط اطراف را تا حدودی زیادی افزایش دهد. پس بهتر است به دنبال سنگ هایی با رنگ تیره مانند سنگ بازالت برای محوطه سازی باشید. چون این رنگ به راحتی با هر گونه محیطی سازگار و ست می شود و زیبایی اطراف را بهبود می بخشند.

  1. هزینه خرید سنگ

انتخاب برخی از سنگ های زینتی برای محوطه سازی به علت قیمت بالایی که دارند، زیاد مقرون به صرفه نیست. اما در این شرایط می توانید برای کاهش هزینه از سنگ های محوطه سازی ارزان تر به عنوان پس زمینه استفاده کنید. از طرفی هم می توانید برای کاهش هزینه سنگ مورد نیاز محوطه سازی را به طور مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه ای از تامین کنندگان بزرگ مانند ایران بازالت خریداری کنید.

سنگ بازالت برای محوطه سازی

مقاله پیشنهادی: تفاوت آندزیت و بازالت

بهترین سنگ برای محوطه سازی و کف باغ ها

چند مورد از بهترین سنگ هایی که برای محوطه سازی و کف باغ و پارک ها و محیط های باز استفاده می شوند، عبارتند از:

  • شن نخودی

این سنگ‌های گرد و کوچک اغلب به عنوان سنگریزه‌های ساحلی شناخته و معمولاً در رنگ‌های متعدد یافت می شوند. دارای لبه‌های صاف هستند. به دلیل مقرون به صرفه بودن آنها، محبوبیت زیادی دارند.

  • سنگ رودخانه

این سنگ ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و عموماً صاف هستند و در رنگ‌های سفید، سیاه، قهوه‌ای، ترکیبی یا ظاهری شبیه سنگ مرمر وجود دارند. سنگ های رودخانه همچنین برای برجسته کردن گیاهان، حاشیه ها، حصارها، دیوارها، چشمه های آب و تخته سنگ های بزرگ در محوطه سازی استفاده می شود.

  • سنگ بازالت برای محوطه سازی

سنگ بازالت به عنوان یک سنگ آتشفشانی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است که از این لحاظ می تواند برای محوطه سازی مناسب و کاربردی باشد اما اهمیت سنگ بازالت برای محوطه سازی و حتی حیاط خانه به اینجا ختم نمی شود. سنگ بازالت در اندازه های مختلف وجود دارد و رنگ تیره آن برای استفاده در محوطه های مختلف کاربرد بسیار زیاد و زیبایی خاصی دارد. اما استفاده از سنگ بازالت برای محوطه سازی نیاز به استفاده از سایر مصالح ساختمانی مانند بتن ریزی و شن و ماسه هم دارد.

  • پودر سنگ بازالت برای محوطه سازی

یکی دیگر از کاربرد سنگ بازالت در محوطه باغ و پارک ها، استفاده آن به صورت پودر سنگ است. در واقع پور سنگ بازالت، به عنوان یک محصول جانبی از استخراج سنگ بازالت برای اهدافی مانند محوطه سازی سنگ های تزئینی، ساخت و ساز، و مصارف صنعتی کاربرد زیادی دارد. همچنین اگر برای محوطه نیز دنبال سنگ خوش قیمت و با کیفیت هستید می‌توانید از ایران بازالت بهترین سنگ بازالت برای حیاط را خریداری کنید. ناگفته نماند که سنگ بازالت برای دکوراسیون داخلی نیز بسیار انتخاب مقرون به صرفه و شیکی است.

کاربرد سنگ بازالت در محوطه باغ و پارک

پودر سنگ بازالت به عنوان یک مصالح دوستدار محیط زیست شناخته می شود که نسبت به سایر پودر سنگ ها مانند سنگ های یخچالی یا آزومیت طرفدار و محبوبیت بیشتری دارد چون خطر بروز آلودگی ناشی از فلزات سنگین در پودر سنگ بازالت برای محوطه باغ و سنگ وجود ندارد.

ایده‌های استفاده از سنگ بازالت برای محوطه‌سازی

سنگ بازالت نوعی سنگ آتشفشانی است که هم در داخل و هم در فضای باز برای محوطه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک ماده همه کاره است که می‌تواند ظرافت و پیچیدگی را به هر منظره‌ای بیفزاید و آن را به یک انتخاب محبوب در بین باغبانان و باغبانان تبدیل کند. در این بخش چند ایده برای استفاده از سنگ بازالت برای محوطه سازی به شما ارائه می‌شوند:

  1. دیوار حائل: سنگ‌های بازالت را می‌توان برای ایجاد دیوارهای حائل روی هم چید. استحکام و دوام طبیعی سنگ می‌تواند فشار آب و فرسایش خاک را تحمل کند و به ایمن سازی زمین کمک کند. رنگ تیره آن‌ها به خوبی با فضای سبز اطراف تضاد خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند.
  2. سنگ های پله: بازالت به دلیل داشتن بافتی زمخت چسبندگی عالی را برای راه رفتن حتی در صورت خیس بودن فراهم می‌کند، برای سنگ پله ایده آل است. این سنگ‌ها را می‌توان در بتن یا ماسه قرار داد تا مسیری طبیعی در اطراف باغ یا حیاط خلوت شما ایجاد کند.
  3. آبنما و فواره: یک فواره بازالتی می‌تواند حس لوکسی را به حیاط یا باغ شما اضافه کند. از سنگ‌های آبشاری کوچک گرفته تا چیدمان آبشار بزرگ، سنگ‌های بازالت را می‌توان شکل داد و دستکاری کرد تا با هر ایده‌ی سازه‌های آبی مطابقت داشته باشند.
  4. حاشیه باغ: سنگ های بازالتی به دلیل ماندگاری که دارند، انتخاب مناسبی برای ایجاد لبه و حاشیه باغ هستند. می‌توانید از آن‌ها برای باغچه‌ها یا چمن خود استفاده کنید و محوطه را از فضای سبز خود جدا نگه دارید.
  5. گودال آتش گودال: سنگ بازالت در برابر حرارت مقاوم است و این ویژگی آن را به یک ماده عالی برای ساخت گودال آتش تبدیل می‌کند. این سنگ‌ها نه تنها زیبایی را به فضای باز شما اضافه می‌کنند، بلکه روشی کارآمد و ایمن را برای لذت بردن از آتش سوزی در فضای باز را فراهم می‌کنند.
  6. مجسمه‌های هنری: آثار هنری محوطه‌سازی که شامل استفاده از سنگ‌های طبیعی است می‌تواند جذابیت زیبایی شناختی فضای باز را افزایش دهد. با سنگ‌های بازالت می‌توان خلاقیت بی‌پایانی را پیاده‌سازی کرد و مجسمه‌ها، تندیس‌ها و سازه‌های هنری خاصی را ساخت که مطمئناً جلب توجه می‌کنند.

به طور خلاصه، سنگ‌های بازالت فرصت‌های زیادی را برای ایده‌های تخیلی محوطه‌سازی ارائه می‌کنند و در عین حال دوام، زیبایی و عملکرد را برای شما فراهم می‌سازند. آنها گزینه‌های قابل اعتمادی برای صاحبان خانه و معماران ی هستند که به دنبال زیباسازی فضاهای معمولی در محوطه هستند و یک منطقه نشیمن در فضای باز را با دست‌سازهای طبیعی جذاب‌تر می‌کنند. اگر در حال برنامه ریزی برای افزودن جلوه و زیبایی منحصر به فردی به حیاط خود هستید، سنگ‌های بازالت را در نظر داشته باشید.

سخن آخر درمورد سنگ بازالت برای محوطه سازی

انواع سنگ ها در رنگ و سایز های مختلف برای محوطه سازی و کف باغ ها و فضای باز وجود دارند. انتخاب نوع سنگ برای ساخت محوطه به سلیقه شما و ویژگی محیط اطراف بستگی دارد. حتی می توانید ترکیب مناسبی از انواع سنگ ها را برای محوطه سازی انتخاب کنید. اما نکته اصلی در انتخاب سنگ مناسب برای محوطه سازی این است که شاید خرید برخی سنگ ها، هزینه بیشتری داشته باشد اما نسبت به سایر مزیت ها و استحکام و دوامی که دارند می توانند نسبت به بازگشت سرمایه در طولانی مدت مقرون به صرفه تر باشند. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر را دارید به این مقاله انگلیسی نیز یک نگاهی بیندازید: https://www.gardeningdream.com/stone-garden-design/

مطلب پیشنهادی: کفپوش مناسب حیاط خانه ویلایی

سوالات متداول

  1. ایا سنگ بازالت برای محوطه سازی مناسب است؟
    بله، سنگ بازالت علاوه بر مقوامت و استحکام بالا، در اندازه های مختلف نیز در دسترس شماست و رنگ زیبای آن نیز محوطه مورد نظر شما را زیباتر می‌کند.
  2. در زمان انتخاب سنگ برای کف و محوطه سازی به چه نکاتی دقت کنیم؟
    در این زمینه باید به اندازه سنگ، رنگ آن و همینطور قیمت آن توجه کافی را داشته باشید.
  3. ارزان ترین سنگ برای محوطه سازی چیست؟
    شن نخودی به عنوان ارزان ترین سنگ برای محوطه سازی شناخته می شود. اما استفاده از آن در هر شرایطی مناسب نیست.
  4. آیا می توان سنگ ها را مستقیماً روی خاک قرار داد؟
     قرار دادن سنگ ها روی خاک در محوطه سازی می تواند تاثیر بسیار زیادی در رشد گیاهان داشته باشد. چون از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و به زهکشی آب کمک می کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *